کد خبر 9248
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

واکنش سفیر ایران در چین به اظهارات باهنر:

زندگی مردم چین با یک دلار در روز؟! / آن‌ها فقط میلیاردها یوان از سیستم‌های برخط خرید می‌کنند

زندگی مردم چین با یک دلار در روز؟! / آن‌ها فقط میلیاردها یوان از سیستم‌های برخط خرید می‌کنند

محمد کشاورززاده، سفیر ایران در چین در صفحه اجتماعی خود نوشت: واقعا مردم چین با یک دلار در روز زندگی می‌کنند؟ اطلاعات غلط به مردم ندهید.

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، اخیرا در بخشی از فیلمی که از سخنرانی اش منتشر شده گفته است: چین در سال ۲۰۲۲ که آمریکا را پشت سر گذاشته، اندازه ۳ تریلیون دلار صادرات داشته است، یعنی بیشتر از صادرات آمریکا. این‌ها ظرف ۴۰ سال گذشته، اقتصادشان ۳۰ برابر شده است و وقتی از آن‌ها سوال می‌پرسید، می‌گویند ما دیگر خط فقر و فقیر نداریم.
 
وی گفت: همین یک ماه پیش با یکی از مقامات حزب کمونیست چین ملاقات داشتم؛ گفت ما در کشورمان فقیر نداریم. گفتم خط فقر شما چقدر است؟ گفت دو دلار در روز، یعنی ماهی ۶۰ دلار که می‌شود ۳ میلیون تومان ما! همین چینی‌ها الان ۲۰ تریلیون دلار ذخیره ارزی دارند، ولی هر شهروند چین با روزی ۱ دلار زندگی می‌کند!

بیشتر بخوانید:
زیرفروشی در بازار آهن؛ نمک به زخم بازاری‌ها یا تامین نقدینگی دلالان؟

این اظهارات باهنر با واکنش کشاورززاده، سفیر سابق ایران در چین روبرو شد.
 
محمد کشاورززاده، سفیر سابق ایران، که کمتر از یک سال گذشته از ماموریت سفارت ایران در چین بازگشته است، در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت: واقعا مردم چین با یک دلار در روز زندگی می‌کنند؟! اطلاعات غلط به مردم ندهید!»
 
وی ادامه داد است؛ «عید بهارهٔ چین نزدیک است، در این ایام آن‌ها فقط میلیاردها یوان از سیستم‌های برخط مانند تائو بائو خرید می‌کنند و میلیون‌ها سفر انجام می‌شود. مصرف سرانهٔ گوشت در چین از اروپا و امریکا بیشتر است.»

انتهای پیام/

کد خبر 9248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =