کد خبر 9259
۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

قطعی برق به تجهیزات فولاد خرم آباد صدماتی را وارد کرد

قطعی برق به تجهیزات فولاد خرم آباد صدماتی را وارد کرد

مجید لقایی مدیر عامل مجتمع فولاد خرم آباد گفت: با توجه به شکل و نوع ادوات و تجهیزاتی که در صنعت فولاد به ویژه در کارخانه مجتمع فولاد خرم آباد وجود دارد، قطعی برق باعث صدمه به ادوات و تجهیزات می‌شود

مجتمع فولاد خرم آباد یکی از مجموعه های فولادی است که به صورت تخصصی در زمینه تولید ورق فعالیت می کند.

پایگاه خبری آهن نیوز در یک گفتگوی تفضیلی با مجید لقایی مدیر عامل مجتمع فولاد خرم آباد ضمن بررسی فعالیت های این مجتمع فولادی، چالش های پیش رو در صنعت فولاد را مورد بررسی قرار داده است.

در بخش اول این گفتگو مسائلی از قبیل تصویب قوانین خلق الساعه مورد بررسی قرار گرفت.

در بخش دوم گفتگوی آهن نیوز با مدیرعامل مجتمع فولاد خرم آباد چالش های پیش رو صنعتگران از جمله قطعی برق و گاز مورد بررسی قرار گرفته است.

یکی از چالش‌هایی که در تابستان امسال با آن روبرو بوده‌ایم بحث قطع برق مجتمع‌های صنعتی بود این اتفاق چه میزان باعث کاهش تولیدات شده و به صورت کلی چه زیانی را به صنعت فولاد وارد کرد؟

چالش برق و تأمین انرژی یکی از مهمترین چالش‌هایی بود که صنایع مختلف با آن دست به گریبان بوده‌اند.

بحث برق و تأمین گاز، مهمترین و حساس‌ترین موضوع در صنایع فولادی است.

در تابستانی که گذشت، متأسفانه ما با بحث چالش انرژی درگیر بوده‌ایم؛ به خاطر همین مجبور به توقف خط تولید شدیم.

 همچنین در سرمای پیش رو ما نگران این هستیم که مجددا مثل سال گذشته باچالش تأمین گاز مواجه شده باشیم.

ما یک برنامه‌ریزی در تولیدات خودمان انجام می‌دهیم که به میزان تولیدی که در چشم‌انداز سالیانه، پیش‌بینی کرده ایم برسیم. وقتی ما  به اجبار با بحث چالش برق و قطعی آن مواجه می‌شویم مجبور به توقف هستیم و همین توقفات باعث می‌شود که ما از اهداف تولیدی سالانه عقب بمانیم.

ضمن این که با توجه به شکل و نوع ادوات و تجهیزاتی که در صنعت فولاد به ویژه در کارخانه مجتمع فولاد خرم آباد وجود دارد، قطعی برق باعث صدمه به ادوات و تجهیزات می‌شود.

 متأسفانه در تابستان گذشته هم این اتفاق (قطعی برق) افتاد.

این صدمات که به ادوات و تجهیزات وارد شد، علاوه بر تحمیل هزینه جهت خرید و تعمیرات تجهیزات، باعث توقفات طولانی‌تری در خط تولید ما شد که متأسفانه ما مقداری از بحث پیش‌بینی تولیدات خودمان عقب ماندیم.

در بحث انرژی تجدید پذیر که مورد توجه دولت است برنامه ای برای این کار دارید؟

فعلا جزء برنامه‌ریزی‌ها مجتمع فولاد خرم آباد نیست ولی در آینده امکان دارد در این زمینه برنامه‌ریزی انجام شود.

تأمین انرژی توسط پنل‌های خورشیدی و موارد مشابه آن، نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

به دلیل این که ما در مجتمع فولاد خرم‌آباد طرح‌های توسعه‌ای داریم لذا سرمایه‌گذاری در این زمینه خود به خود در اولویت دوم و مراحل بعدی قرار خواهد گرفت.

قطعا اگر ما به یک شرایط پایدار از لحاظ تولیدات و برنامه‌ریزی طرح‌های توسعه ای برسیم در آینده در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری خواهیم کرد

الان چه میزان از کارکنان مجتمع فولاد از بومی‌های منطقه است؟

هر آنچه که از لحاظ کمی و کیفی در کارخانه مجتمع فولاد خرم‌آباد مشاهده و به بازار عرضه می‌شود، حاصل تلاش متخصصان با تجربه، جوان و با انگیزه شاغل در مجتمع فولاد خرم‌آباد است که این افراد خوشبختانه تماما بومی استان لرستان هستند.

نگرشی که مجموعه مدیریتی مجتمع فولاد خرم‌آباد در زمینه استخدام پرسنل و نیروی متخصص دارد، اولویت همیشگی ما استخدام نیروی متخصص از استان لرستان بوده است.

لرستان یکی از استان‌هایی است که در صنعت فولاد افراد متخصص بسیاری دارد و خوشبختانه استان لرستان در زمینه نیروی متخصص در صنعت فولاد و صنایع مختلف کم ندارد.

امیدواریم که این تلاش ما و این شکل از ایده ما در زمینه استخدام نیروی بومی، به زمینه کاهش بیکاری و افزایش اشتغال در این استان خوب و زیبا منجر شود.

آیا جذب نیرو دارید؟

در حال حاضر 150 نفر به صورت مستقیم و بیش از 2000 نفر به صورت غیرمستقیم با مجتمع فولاد خرم آباد همکاری دارند.

طرح‌های توسعه که ما داریم قاعدتا منجر به این خواهد شد که ما در زمینه پرسنل و نیروی متخصص، درخواست جذب نیرو بدهیم.

در زمینه جذب نیرو ابتدا این موضوع در رسانه‌ها و مراکز معتبر اطلاع رسانی می شود.

پس از اینکه افراد رزومه خود را ارسال کردند، فرآیند آزمون و مصاحبه انجام می شود و در نهایت افرادی که پذیرفته شدند کار خود را با مجموعه فولاد خرم آباد آغاز می کنند.

آیا در چند ماه آینده تعداد نیرو جذب خواهید کرد؟

چنانچه طرح‌های توسعه‌ای ما به شکل مطلوب پیش برود، پیش‌بینی می‌کنیم که حدود 50 نفر نیروی متخصص در این زمینه در آینده استخدادم خواهد شد.

بخش دوم...

انتهای پیام/

کد خبر 9259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =