کد خبر 9268
۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

بورس کالا/ تیرآهن اعتباری ذوب آهن، همچنان در صدر معاملات محصولات فولادی

بورس کالا/ تیرآهن اعتباری ذوب آهن، همچنان در صدر معاملات محصولات فولادی

در انتهای معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد با حذف کاملِ میلگرد ساده صنعتی و در مجموع ریزش حدود ۵۰ درصدی محصولات، حجمی به مقدار ۸۳۸ هزار و ۷۴ تن با میزان تقاضای ۹۲۱ هزار و ۳۱۴ تنی که عمدتا مربوط به تیرآهن، محصولات سنگ آهنی و آهن اسفنجی بود به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق جدیدترین اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۷ بهمن ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۵۳۰ تن محصول شامل ۱۲۰ هزار و ۷۳۰ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۴۵۷ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی معامله شود اما در انتهای معاملات با حذف کاملِ میلگرد ساده صنعتی و در مجموع ریزش حدود ۵۰ درصدی محصولات، حجمی به مقدار ۸۳۸ هزار و ۷۴ تن با میزان تقاضای ۹۲۱ هزار و ۳۱۴ تنی که عمدتا مربوط به تیرآهن، محصولات سنگ آهنی و آهن اسفنجی بود به فروش رفت.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و آلیاژی و ورق گرم بود که در انتهای معاملات با حذف کامل سبد میلگرد ساده صنعتی، در مجموع حذف ۶۰/۱ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۴۸ هزار و ۷۴ تن با میزان تقاضای ۳۲ هزار و ۵۱۴ تن به فروش رفت. آمار معاملات این محصولات به شرح زیراست:

تیرآهن
حجم عرضه شده: ۹ هزار و ۳۷ تن
نرخ پایه عرضه: ۳۰ هزار و ۱۵۲ تومان
حجم معامله شده: ۸ هزار و ۹۴۱ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۳۱ هزار و ۱۲۵ تومان

در این میان تیرآهن با حجم معامله شده به مقدار ۸ هزار و ۹۴۱ تن و قیمت پایه ۳۱ هزار و ۱۲۵ تومان نسبت به اطلاعیه ۱ درصد کاهش در حجم و ۳/۲ درصد افزایش در قیمت را نشان می‌دهد. کم‌ترین نرخ معامله شده برای این محصول در عرضه‌های امروز ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان برای تیرآهن بال پهن طول کوتاه ۲۰ و بیشترین قیمت ۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان برای تیرآهن بال پهن ۲۴ است. 

لازم به ذکر است امروز تمامی محصولات معامله شده در بخش تیرآهن، محصولات ذوب آهن اصفهان بود که به صورت تسویه ۵۰ درصد اعتباری و ۵۰ درصد نقد نیز عرضه شده بود.

میلگرد ساده صنعتی
حجم عرضه شده: ۴ هزار و ۴۴۴ تن
نرخ پایه عرضه: ۳۰ هزار و ۵۹۲ تومان
حجم معامله شده: حذف شد
میانگین نرخ معامله شده: ۰

میلگرد آلیاژی و کلاف
حجم عرضه شده: ۴۷ هزار و ۴۵۹ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۸ هزار و ۷۸ تومان
حجم معامله شده: ۵ هزار و ۸۴۳ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۲۸ هزار و ۲۴ تومان

شمش بلوم
حجم عرضه شده: ۵۸ هزار و ۴۴۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۲۳ هزار و ۵۲ تومان
حجم معامله شده: ۳۱ هزار و ۹۴۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۱۹ هزار و ۶۸۴ تومان

ورق گرم
حجم عرضه شده: هزار و ۳۵۰ تن
نرخ پایه عرضه: ۳۳ هزار و ۹۷۲ تومان
حجم معامله شده: هزار و ۳۵۰ تن
میانگین نرخ معامله شده: ۳۳ هزار و ۹۷۲ تومان

همچنین طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا امروز، میزبان ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۵۲۷ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود. این حجم نسبت به هفته قبل ۱۸/۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین نرخ پایه عرضه این محصول نسبت به هفته قبل افزایش قیمت ۰/۶ درصدی معادل ۷۲ تومان داشت. اما در پایان معاملات امروز با توجه به کاهش حجم چشم‌گیری عرضه، رقابت برای محصولات بالا بود طوری که با رقابت درگرفته برای این محصول ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ تن تقاضا برای آن ثبت شد که در نهایت میانگین نرخ پایان معاملات با ۲۳ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۴ هزار و ۲۵۱ تومان معامله شد.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود بود که در انتهای معاملات با ریزش ۴۶/۵ درصد محصولات، حجمی به مقدار ۷۴۲ هزار و ۵۰۰ تن با میزان تقاضای ۷۳۳ هزار و ۵۰۰ تن به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را نسبت به اطلاعیه ابتدای صبح نشان می‌دهد.

بورس کالا/ تیرآهن اعتباری ذوب آهن، همچنان در صدر معاملات محصولات فولادی

انتهای خبر/ف

کد خبر 9268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =