کد خبر 9270
۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

بورس کالا/ معامله آهن اسفنجی پارس فولاد سبزوار با ۲۵/۶ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه

بورس کالا/ معامله آهن اسفنجی پارس فولاد سبزوار با ۲۵/۶ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه

تالار صنعتی بورس کالا، امروز میزبان ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۵۲۷ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که در پایان معاملات با ۲ هزار و ۷۴۳ تومان معادل ۲۳ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۴ هزار و ۲۵۱ تومان معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در معاملات امروز ۷ بهمن ۱۴۰۲ محصولات فولادی، طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا، میزبان ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۵۲۷ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود. این حجم نسبت به هفته قبل ۱۸/۶ درصد افزایش داشته است. همچنین نرخ پایه عرضه این محصول نسبت به هفته قبل افزایش قیمت ۰/۶ درصدی معادل ۷۲ تومان داشت.

اما در پایان معاملات امروز با توجه به کاهش حجم چشم‌گیری عرضه که عمدتا در اثر قطعی گاز بسیاری از واحدهای تولیدی این محصول است، رقابت برای محصولات بالا بود طوری برای این محصول ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ تن تقاضا معادل ۱/۷۸ برابر حجم عرضه برای آن ثبت شد.

در نهایت با رقابت درگرفته برای خرید آهن اسفنجی در اثر تقاضای بالا، میانگین نرخ پایان معاملات با ۲ هزار و ۷۴۳ تومان معادل ۲۳ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۴ هزار و ۲۵۱ تومان معامله شد. این مبلغ نسبت به نرخ معامله شده آهن اسفنجی در عرضه‌های هفته گذشته ۳۸۲ تومان معادل ۲/۷۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

نمودار زیر جزئیات معامله آهن اسفنجی عرضه شده در تالار اصلی را نشان می‌دهد:

بورس کالا/ آهن اسنفجی با ۲۳ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه معامله شد

همانطور که در نمودار فوق نشان داده شده، درصد تغییر نرخ آهن اسفنجی عرضه شده امروز از طرف ۵ شرکت، بین ۲۰/۱۵ درصد تا ۲۵/۶۶ درصد نسبت به نرخ پایه بود. بدین ترتیب بالاترین نرخ معامله شده آهن اسفنجی در تالار بورس کالا، برای عرضه ۱۶ هزار تنِ شرکت پارس فولاد سبزوار با قیمت ۱۴ هزار و ۴۸۴ تومان بود. پایین‌ترین نرخ معامله شده نیز به قیمت ۱۳ هزار و ۸۴۹ تومان متعلق به عرضه ۱۰ هزار تنِ شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان است. 

همچنین طبق این نمودار بالاترین حجم عرضه آهن اسفنجی امروز نتلق به شرکت نوسعه آهن و فولاد گل گهر با ۲۸ هزار تن حجم بود که بالاترین میزان تقاضا به مقدار ۵۳ هزار تن را داشته و به قیمت ۱۴ هزار و ۲۶۶ تن به فروش رفت. 

در این میان فولاد غدیر نی‌ریز عرضه ۸ هزار تن آهن اسفنجی به‌صورت نقدی برای تحویل ۱۲ بهمن را داشت که در انتها با تقاضای ۱۷ هزار و ۸۵۰ تنی روبرو و معاملات در قیمت میانگین ۱۴ هزار و ۳۷۶ تومان به ازای هر کیلو (۲۴.۷ درصد بالاتر از قیمت پایه) انجام شد.

قیمت میانگین پیشین محصول این شرکت در بورس کالا ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان بوده و امروز قیمت آهن اسفنجی این شرکت نسبت به هفته گذشته ۷۶ تومان به ازای هر کیلو معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت.

انتهای خبر/ ف
 

کد خبر 9270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =