کد خبر 9283
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

آقای وزیر؛ کارخانه‌های تولید فولاد از کدام وزارتخانه مجوز می‌گیرند؟

آقای وزیر؛ کارخانه‌های تولید فولاد از کدام وزارتخانه مجوز می‌گیرند؟

آقای وزیر صمت در حالی پشت تریبون از احداث یک کارخانه فولادی در اطراف شهر تهران گلایه می‌کند که گویا مجوز احداث کارخانه‌های تولیدی را یک وزارتخانه دیگری صادر می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ هفت ماه و نیم از حضور آقای عباس علی‌آبادی در وزارتخانه صمت می‌گذرد و نه تنها هنوز سیاست‌های وزارتخانه درباره صنعت فولاد مشخص نشده است بلکه طرح‌های تدوین شده در دوران وزیران قبلی نیز بر روی زمین مانده است و این در حالی است که آقای وزیر با رویه جدیدی که پیش گرفته است نه تنها پاسخگوی معضلات و مشکلات صنعت نیست بلکه در تریبون‌های متعدد نیز به دنبال به چالش کشیدن موضوعاتی است که اتفاقاً بنیان و اساس آن را وزارت صمت پیاده‌سازی کرده است. 

او اخیراً با انتقاد از تاسیس یک کارخانه فولادی در اطراف شهر تهران گفته: "من مخالف احیای برخی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی‌ام. احیای برخی از این صنایع اتلاف سرمایه است" او همچنین گفته که " کارخانه فولادی را در مکانی تاسیس کرده‌اند که اساساً برای پذیرش آلودگی هوا پتانسیل ندارد" 

آقای وزیر؛ ما نیز به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه فولاد و آهن با شما موافقیم و خواستار جانمایی صنایع فولادی در شهرهای متناسب با ظرفیت صنایع هستیم اما یک سوال از شما داریم؛ اینکه به نظر شما چه کسی باید این ریل‌گذاری صحیح را داشته باشد؟ قطعاً که می‌دانید، مجوزهای صادر شده برای احداث خط تولید در صنعت فولاد را همکاران شما در وزارت صمت صادر می‌کنند. 

بیشتر بخوانید:
انتقاد از صدور مجوز برای تولید ۱۵۰ میلیون تن فولاد

بر اساس گفته معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد در سال گذشته و سه ماهه اول امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن برای تولید فولاد مجوز صادر شده است و در این در حالی است که مصرف داخلی فولاد در سال گذشته ۲۰ میلیون تن بوده است. 

بالاترین مقام وزرات صمت درباره احداث کارخانه‌های فولادی در اطراف کلان شهر تهران و اتلاف سرمایه گلایه می‌کند اما گویا بی‌خبر است که مدیر کل صنایع معدنی وزارت صمت همین اخیراً در گفت و گو با یکی از اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد گفته بود: ما واقف به مجوزهای صادر شده هستیم که ۸۵ میلیون تن مجوز فولاد تا سال ۱۴۰۴ باید داده شود و حتی معتقد بود که سیاست‌های زیرساختی را نیز باید برای فراهم کردن آن ایجاد کند.

 حالا با این اوصاف باید گفت آقای وزیر؛ آیا شما می‌توانید با مافیای قدرتمندی که در برخی صنایع که البته بعضاً با پشتیبانی دولتی‌ها اداره می‌شود و حتی با رانت دولتی در مناطق کم‌آب کارخانه احداث می‌کنند و آب شرب مردم را هم می‌گیرند مقابله کنید؟ 

انتهای پیام/

کد خبر 9283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =