کد خبر 9310
۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

تحلیل بنیادی سهام فجهان/ فراز و فرود حاشیه سود فجهان!

تحلیل بنیادی سهام فجهان/ فراز و فرود حاشیه سود فجهان!

شرکت جهان فولاد سیرجان در فصل بهار امسال حاشیه سود خالص فصلی خود را به سطح ۲۷ درصد رساند که ۹ درصد به نسبت زمستان ۱۴۰۱ افزایش داشت. حاشیه سود خالص فجهان در تابستان و پاییز امسال به ترتیب ۱۵ و ۱۴ درصد بود که نشان از ریزش این معیار در دو فصل اخیر داشته است.

سهام شرکت جهان فولاد سیرجان در بازار اول فرابورس ایران با نماد فجهان شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام فجهان در حال حاضر ۳۴ هزار و ۴۹۶ میلیارد تومان است و شرکت واسط مالی خرداد دوم و صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع ایران با مالکیت بیش از ۷۲ درصد از سهام فجهان ، سهامداران اصلی شرکت جهان فولاد سیرجان بشمار می‌روند.

شرکت جهان فولاد سیرجان در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰ درصد از فروش خود را به صورت صادراتی در بازارهای جهانی عرضه کرده بود. روند فروش صادراتی فجهان در سال جاری نیز مشابه است و این شرکت همچنان فقط محصول شمش خود را صادر می‌کند که حجم فروش آن در ۹ ماهه سال جاری به نسبت مجموع فروش فجهان کمتر از ۱۰ درصد شده است.

افزایش ۴۲ درصدی درآمدزایی فجهان در ۹ ماهه ۱۴۰۲

شرکت جهان فولاد سیرجان در سال جاری رشد فروش خوبی را پشت سر گذاشته است. شرکت جهان فولاد سیرجان در سال ۱۴۰۰ با ۱۰ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه ۹۰۴ میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. فولاد سیرجان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ درصد افزایش درآمدزایی داشت و با ۱۴ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه هزار و ۱۸۱ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

بیشترین میزان فروش ماهانه شرکت جهان فولاد سیرجان در سال ۱۴۰۰ به اسفند ماه با هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان درآمد عملیاتی تعلق گرفت و در سال ۱۴۰۱ با ۲ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان به اسفند ماه تعلق داشت و بهمن ماه ۱۴۰۱ با ۱۸۱ درصد بیشترین میزان افزایش فروش به نسبت ماه مشابه در سال قبل را به خود اختصاص داد.

تشدید تحریم‌های روسیه و مشکل صادرات نفت خام به هند

شرکت جهان فولاد سیرجان در ۹ ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکردی بهتر به نسبت ۹ ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای آذر ماه امسال ۱۱ هزار و ۹۲۱ میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت فروش ۸ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومانی ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ رشد ۴۲ درصدی و به زبان دیگر، افزایش ۳ هزار و ۵۰۸ میلیارد تومانی داشته است. در این ۹ ماهه، بیشترین میزان فروش به خرداد ماه با هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش فروش ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به خرداد ماه با ۱۳۲ درصد رشد تعلق گرفته است.

جهش ۹۰ درصدی سودخالص جهان فولاد سیرجان

شرکت جهان فولاد سیرجان در پاییز امسال سود خالص ۵۸۷ میلیارد تومانی به ثبت رساند که ۵۰ درصد بیشتر از پاییز سال قبل بود. روند سودآوری فصل بهار فجهان نیز قابل توجه بوده است. شرکت جهان فولاد سیرجان در بهار امسال با هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان سود خالص فصلی، ۲۷۶ درصد بیشتر از بهار سال قبل سود خالص به ثبت رساند. عملکرد تابستان امسال فجهان در زمینه درآمدزایی ۱۳ درصد بهتر از تابستان قبل بود اما در زمینه سودآوری نیز ۵۱۳ میلیارد تومان سود خالص ساخت درحالی که تابستان ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷۷ میلیارد تومان سود خالص داشت.

شرکت جهان فولاد سیرجان در ۹ ماهه سال جاری با رشد ۴۳ درصدی درآمدزایی که به ۱۱ هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان رسید؛ در حالی که ۹ ماهه سال گذشته فروش ۸ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومانی داشته، ۸۹ درصد بیشتر از ۹ ماهه سال قبل سود ناخالص و ۹۰ درصد سود خالص بیشتر ساخته است. شرکت جهان فولاد سیرجان در ۹ ماهه سال قبل هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان سود خالص ساخته بود که در ۹ ماهه امسال به ۲ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان صعود کرده است.شرکت جهان فولاد سیرجان در فصل بهار امسال حاشیه سود خالص فصلی خود را به سطح ۲۷ درصد رساند که ۹ درصد به نسبت زمستان ۱۴۰۱ افزایش داشت. حاشیه سود خالص فجهان در تابستان و پاییز امسال به ترتیب ۱۵ و ۱۴ درصد بود که نشان از ریزش این معیار در دو فصل اخیر داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 9310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =