کد خبر 932
۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

ایمیدرو برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان داد

ایمیدرو برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان داد

در بخش تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشور، ایمیدرو مشاور انتخاب کرده است تا پس از عارضه‌یابی؛ اقدامات توسعه‌ای و حمایتی ایمیدرو در اینگونه طرح‌ها اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، وجیه الله جعفری، رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه ایمیدرو بیان کرد: معدن مس-طلا جانجا در سیستان و بلوچستان از سوی یکی از بزرگترین کنسرسیوم‌های بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید که میزان تولید سالانه در فاز نخست این معدن، ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس است.

وی افزود: فراخوان جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در خصوص فرآوری عناصر نادرخاکی انجام می‌شود و اگر طی چند مرحله برگزاری فراخوان، متقاضی برای سرمایه‌گذاری نبود، ایمیدرو با مصوبه هیات دولت، اقدام به سرمایه‌گذاری در این خصوص خواهد کرد.

به گفته وی: در بخش تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشور، ایمیدرو مشاور انتخاب کرده است تا پس از عارضه‌یابی؛ اقدامات توسعه‌ای و حمایتی ایمیدرو در اینگونه طرح‌ها اجرا شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در کنار توسعه معدن جانجا، واحد فرآوری احداث خواهد شد و شرایط برای ایجاد صنایع پایین‌دست و توسعه اشتغال آن در منطقه کم‌برخوردار سیستان و بلوچستان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به تهیه طرح‌های جامع فولاد، مس، آلومینیوم و طلا و سرب و روی و زغال‌سنگ گفت: مدیریت و توسعه صنایع معدنی با رعایت عدالت صنعتی به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار از الزامات این طرح است.

به عقیده جعفری با توسعه اکتشافات و بهره‌برداری از محدوده‌های اولویت‌دار، برنامه‌ها در حال اجرا و ذخایر شناسایی شده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو افزود: ایمیدرو تاکنون، ۹ میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی را برای تکمیل طرح‌های این بخش جذب کرده که از رقم فوق، چهار میلیارد دلار تکمیل شده است.

اجرای این طرح اشتغال بیش از ۷ هزار نفری را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =