کد خبر 9327
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

گزارش آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا:

بورس کالا/ استقبال از نبشی و ناودانی قیمت را ۸ درصد بالا برد

بورس کالا/ استقبال از نبشی و ناودانی قیمت را ۸ درصد بالا برد

در انتهای معاملات امروز با حذف ۸۰ درصد محصولات عرضه شده و حجمی به مقدار ۵۳ هزار و ۴۰۲ تن با میزان تقاضای نسبتا خوب که عمدتا مربوط به ورق گالوانیزه بود به مقدار ۱۵۱ هزار و ۹۶ تن به فروش رفت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز سوم بهمن ۱۴۰۲، در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالای ایران، ۳۰ هزار و ۹۵۲ تن انواع ورق گالوانیزه G، قلع اندود، سرد B، نبشی و ناودانی و ۲۲۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع سنگ آهن دانه‌بندی، کنسانتره و گندله و در مجموع ۲۵۷ هزار و ۴۵۲ تن محصولات زنجیره فولاد عرضه شد. 

در انتهای معاملات امروز با حذف کامل سنگ آهن دانه‌بندی، کلوخه و بخشی از ورق گالوانیزه و کنسانتره در مجموع ۸۰ درصد محصولات حذف شده و حجمی به مقدار ۵۳ هزار و ۴۰۲ تن با میزان تقاضای نسبتا خوب که عمدتا مربوط به ورق گالوانیزه بود به مقدار ۱۵۱ هزار و ۹۶ تن به فروش رفت. 

ورق سرد B
حجم عرضه شده: ۸ هزار و ۵۰۰ تن 
میانگین قیمت عرضه: ۳۴ هزار و ۵۲ تومان
ححم معامله شده:  ۸ هزار و ۵۰۰ تن
میانگین قیمت معامله: ۳۴ هزار و ۵۲ تومان

در میان معاملات امروز پس از حذف ۵۴/۵ درصد ورق سرد B برای ۸ هزار و ۵۰۰ تن معامله شده تقاضای ۵ هزار تن ثبت شده در نتیجه معاملات براساس نرخ پایه به فروش رفت. 

ورق قلع اندود
حجم عرضه شده: هزار و ۲۵۰ تن 
میانگین قیمت عرضه: ۳۴ هزار و ۵۲ تومان
ححم معامله شده:  هزار و ۲۵۰ تن
میانگین قیمت معامله: ۳۴ هزار و ۵۲ تومان

در مورد ورق قلع اندود نیز حجم عرضه شده برخلاف دیروز امروز با تقاضای پایین به مقدار ۳۵۰ تن بدون رقابت خاصی براساس نرخ پایه معامله شد. 

ورق گالوانیزه G
حجم عرضه شده: ۱۹ هزار و ۲۵۰ تن 
میانگین قیمت عرضه: ۳۹ هزار و ۴۹۶ تومان
ححم معامله شده: ۸ هزار و ۷۰۰ تن
میانگین قیمت معامله: ۴۶ هزار و ۱۷۴ تومان

در مورد ورق گالوانیزه G با حذف عرضه شرکت‌هایی که فروش نقدی داشتند رقابت بالایی برای عرضه‌های اعتباری درگرفت و با میزان تقاضای بیش از ۲/۵ برابری به مقدار ۲۰ هزار و ۳۵۰ تن با ۱۷ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به فروش رفت.

نبشی
حجم عرضه شده: ۲ هزار و ۴۰ تن 
میانگین قیمت عرضه: ۲۱ هزار و ۸۷۰ تومان
ححم معامله شده: ۲ هزار و ۴۰ تن
میانگین قیمت معامله: ۲۳ هزار و ۷۷۷ تومان

امروز محصولات نبشی عرضه شده با استقبال بالایی روبه رو شد و با ثبت تقاضای ۴ هزار و ۹۲۲ تنی تمامی محصولات عرضه شده که هم تسویه نقدی و هم اعتباری داشتند به طور کامل فروش رفت و میانگین نرخ معاملات ۸/۷ درصد بالاتر از نرخ پایه ثبت شد. 

پایین‌ترین قیمت معامله شده نبشی ۲۲ هزار و ۱۶۹ تومان برای نبشی ۷/۵ عرضه شده توسط پارت نورد لاهور بدون هیچ رقابت بود. بالاترین قیمت معامله شده نیز به مبلغ ۲۴ هزار و ۸۲۴ تومان با حدود ۱۲ درصد بالاتر از نرخ پایه برای نبشی ۸ شرکت فولاد الماس یزد ثبت شد. هرچند بالاترین درصد تغییر نرخ نسبت به نرخ پایه مربوط به عرضه نبشی ۶ شرکتعلی غریب با قیمت ۲۴ هزار و ۳۸۹ تومان است. 

ناودانی
حجم عرضه شده: ۲ هزار و ۹۱۲ تن 
میانگین قیمت عرضه: ۲۲ هزار و ۸۱۷ تومان
ححم معامله شده: ۲ هزار و ۹۱۲ تن
میانگین قیمت معامله: ۲۴ هزار و ۶۲۰ تومان

در مورد ناودانی نیز به همین ترتیب، حجم عرضه شده با استقبال خوبی مواجه شد و در نتیجه رقابتی که برای خرید تمام محصولات عرضه شده شکل گرفت قیمت میانگین معاملات ۸ درصد بالاتر از نرخ پایه به پایان رسید. پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۴ هزار و ۱۲۶ تومان مربوط به عرضه شرکت فولاد الماس یزد با ۵ درصد تغییر نرخ و بالاترین قیمت معامله شده ۲۵ هزار و ۲۰۵ تومان با حدود ۱۰ درصد بالاتر از نرخ پایه مربوط به عرضه شرکت نورد فولاد خاوران است. 

در نهایت پس از حذف کامل سه قلم کالای سنگ آهنی تنها کنسانتره سنگ آهن در تالار حراج باز به مرحله معامله رسید. که پس از حذف ۷۰ درصد عرضه ها حجمی به مقدار ۳۰ هزار تن با میزان تقاضای ۱۰ هزار تن و نرخ پایه ۳ هزار و ۵۸۱ تومان به فروش رفت. 

تصویر زیر جزئیات معاملات امروز را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به نرخ پایه نشان می‌دهد:

بورس کالا/ استقبال از نبشی و ناودانی قیمت را ۸ درصد بالا برد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =