کد خبر 9382
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

بورس کالا/ ثبت بالاترین نرخ معامله آهن اسفنجی در ۱۴۰۲/ اسفنجیِ آهن و فولاد غدیر ایرانیان در کانال ۱۵ هزار تومان

بورس کالا/ ثبت بالاترین نرخ معامله آهن اسفنجی در  ۱۴۰۲/ اسفنجیِ آهن و فولاد غدیر ایرانیان در کانال ۱۵ هزار تومان

در پایان معاملات امروز آهن اسفنجی با توجه به رقابت شدید، ۱۱۷ هزار و ۷۵۰ تن تقاضا مبرای ۷۰ هزار تن عرضه شده ثبت شد که در نهایت میانگین نرخ پایان معاملات با ۱۸/۸ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۴ هزار و ۵۶۰ تومان معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در میان عرضه‌های امروز ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ محصولات فولادی در بورس کالا، طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا، میزبان ۷۳ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۲۵۱ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود. این حجم نسبت به هفته قبل فقط ۴/۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین نرخ پایه عرضه این محصول نسبت به هفته قبل افزایش قیمت ۶/۲ درصدی معادل ۷۲۴ تومان داشت. اما در پایان معاملات امروز با توجه به کاهش حجم چشم‌گیری عرضه، رقابت برای محصولات بالا بود طوری که با رقابت درگرفته برای این محصول ۱۱۷ هزار و ۷۵۰ تن تقاضا معادل ۱,۶۵ برابر حجم عرضه برای آن ثبت شد که در نهایت میانگین نرخ پایان معاملات با ۱۸/۸ درصد معادل ۲ هزار و ۳۰۹ تومان افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۴ هزار و ۵۶۰ تومان معامله شد.

همچنین نسبت به میانگین معاملات هفته گذشته افزایش ۲۹۰ تومانی معادل ۲ درصد دارد. 

این بالاترین قیمت آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۲ است. افزایش شدید تقاضا به دلیل محدودیت‌های توزیع گاز با ادامه‌دار بودن روند صعودی قیمت آهن اسفنجی همراه شده است.

نمودار زیر جزئیات معامله آهن اسفنجی عرضه شده در تالار اصلی را نشان می‌دهد:

بورس کالا/ ثبت بالاترین نرخ معامله آهن اسفنجی در  ۱۴۰۲/ اسفنجیِ آهن و فولاد غدیر ایرانیان در کانال ۱۵ هزار تومان

به موجب این نمودار درصد تغییر نرخ نسبت به نرخ پایه بین صفر درصد تا ۲۳ درصد است. به عبارتی پایین‌ترین نرخ معامله شده آهن اسفنجی بدون رقابت و براساس نرخ پایه به قیمت ۱۲ هزار و ۲۵۱ تومان متعلق به صنعت فولاد شادگان و بالاترین نرخ معامله شده با قیمت ۱۵ هزار و ۶۹ تومان مربوط به عرضه آهن و فولاد غدیر ایرانیان است.

گفتنی است رقابت قیمتی بین مجتمع فولاد اردکان، مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق و فولاد غدیر نی ریز بسیار تنگاتنگ و در حدود ۲۱ درصد بالاتر از نرخ پایه و به ترتیب با قیمت‌های ۱۴ هزار و ۸۸۴ تومان، ۱۴ هزار و ۹۳۷ تومان و ۱۴ هزار و ۸۹۶ تومان معامله شدند. 

اما بیشترین عرضه امروز مربوط به عرضه ۲۰ هزار تن توسط پارس فولاد سبزوار بود که با تقاضای ۲۶ هزار و ۸۵۰ تن روبه رو شده و رقابت درگرفته باعث معامله آن حدود ۲۰/۷ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۱۴ هزار و ۷۹۸ تومان ثبت شد. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهره IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    چرا خبر دروغ مینویسید
    • فرضی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      0 0
      با سلام و وقت بخیر تمام داده های استفاده شده در خبر فوق آمار استخراج شده از معاملات محصول آهن اسفنجی در بورس کالا و برای همان تاریخ است. هر کجا که به نظرتان غیرواقعی است بفرمایید تا مستندات ارائه شود.
  • فرضی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    سلام وقت بخیر همون طور که ملاحظه می‌کنید نمودار از روی داده های معامله شده که خود بورس کالا منتشر کرده و مربوط به همون روز هست تهیه شده است، بفرمایید کدوم بخش خبر به نظرتون واقعی نیست که مستندات بیشتری ارائه شود. سپاس