کد خبر 9402
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

در نشست خبری  انجمن فولاد ایران مطرح شد

واکنش مدیرعامل فولاد خوزستان به رقابت فولادی‌ها و معدنی‌ها برای تکمیل زنجیره فولاد

واکنش مدیرعامل فولاد خوزستان به رقابت فولادی‌ها و معدنی‌ها برای تکمیل زنجیره فولاد

امین ابراهیمی مدیر عامل فولاد خوزستان گفت: یک رقابت ناصحیحی بین معدنی ها و فولادی ها برای تکمیل زنجیره فولاد ایجاد شده که از لحاظ کارشناسی کاملا نادرست است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امین ابراهیمی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست خبری  انجمن فولاد ایران با اصحاب رسانه در رابطه با ورود فولادسازها به بخش اکتشافات و معدن گفت: یک رقابت ناصحیحی بین معدنی ها و فولادی ها ایجاد شده که از لحاظ کارشناسی کاملا نادرست و کار اشتباهی است.

مدیرعامل فولاد خوزستان به چرایی تمایل فولادی ها برای ورود به حوزه معدن پرداخت و گفت: در حال حاضر در حوزه معدن چالش هایی مثل انرژی و حمل و نقل که در فولاد عمیق شده مطرح نیست اما این چالش در سال‌های آینده برای معدن نیز جدی خواهد شد.

ابراهیمی در ادامه به نیاز کشور در حوزه سنگ آهن اشاره و اعلام کرد: در حال حاضر ذخیره سنگ آهن در کشور حدودا ۳/۳ میلیارد تن است که با توجه به ۴۵ میلیون تن ظرفیت نصب شده و برنامه تولید ۵۵ میلیون تن برای ۱۴۰۴، ما نیاز به ۱۶۷ میلیون تن سالیانه سنگ آهن داریم.

وی با اشاره به اینکه این میزان از ذخیره سنگ آهن نهایتا کفاف ۱۵ سال آینده کشور را خواهد داد، گفت: آنچه که به عنوان کار اکتشافی تاکنون انجام گرفته فقط ۵ درصد از پهنه معدنی شناسایی شده کشور است. 

مدیر عامل فولاد خوزستان با تاکید بر این موضوع که ما فقط با ۵ درصد کار اکتشافی به این میزان از ذخیره سنگ آهن رسیدیم، اعلام کرد: طبق گزارشهای شرکت‌های اکتشاف، توده‌های بزرگی معدنی در اعماق زیر ۷۰۰ متر زمین موجود است که ما هنوز به آنها دسترسی پیدا نکردیم و این نشان می‌دهد که حتما تکنولوژِی و ماشین‌آلت جدید نیاز است تا در این صنعت وارد شود.

ابراهیمی در ادامه در رابطه با چالش‌های فولادی در بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: این دهه، دهه‌ای است که اگر تمرکز خاصی در حوزه توسعه صنعت فولاد نشود این صنعت از مرحله چالش به بحران منتقل شده و این بحران واقعا به تعطیلی کارخانه‌ها منجر خواهد شد.

مدیر عامل فولاد خوزستان با اشاره به اینکه برای توسعه صنعت فولاد ۴ منبع ورودی سرمایه متصور است، گفت: اولین منبع، سرمایه‌گذار خارجی است که برای ما این بخش عملا مفهومی ندارد و کاری انجام نگرفته است. 

وی دومین منبع تامین مالی را از فروش داخلی عنوان کرد و گفت: با توجه به دخالتهای دستوری (و بعضا غیرقانونی) که در قیمتها انجام می شود عمدتا قیمت هایی که در زنجیره فولاد اعلام می شود به هیچ وجه متناسب با شرایط تورمی و نرخ جهانی نیست.

به گفته مدیر عامل فولاد خوزستان سومین منبع تامین مالی از طریق صادرات است که بخشنامه های چون وضع عوارض و بحث‌هایی که در نرخ ارز است مطمئنا از محل صادرات نیز ما تامین ارز نخواهیم داشت.  

وی در انتها به چهارمین منبع مالی اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها راه تامین مالی از طریق بورس است که آن هم کفاف توسعه‌های آتی را نخواهد داد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • یاخدا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 1
    با عرض سلام خدمت همه روز 1402/11/15نفرات برای فولاد خوزستان الاهواز 30نفر معلوم نیست که از کدام شهر اینا رو اوردن مستقیم اینارو رسمی کردن هیچی بلد نیستند این خوزستان با هزارتا آزمون و سوالات بدرد نخور واسه استخدام بعد شوتش میکنن بیرون تشکر