کد خبر 9410
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴

صادرات کالا از گمرکات اصفهان ۹ درصد افزایش یافت

صادرات کالا از گمرکات اصفهان ۹ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: صادرات کالا از گمرکات استان در ۱۰ ماهه سال جاری به لحاظ وزنی ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

به گزارش آهن‌نیوز؛ رسول کوهستانی اظهار داشت: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان به میزان یک میلیون و ۹۰۹ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۱۹۷ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۹ درصد افزایش و از حیث ارزش پنج درصد کاهش داشته است.

وی افزود: حدود ۶۸ درصد از تشریفات کالاهای صادراتی استان در خارج از اماکن گمرکی و در محل واحدهای تولیدی و انبار صاحب کالا به صورت ارزیابی در محل و ۳۱ درصد به صورت حمل یکسره و فقط یک درصد کالاهای صادراتی تخلیه در انبارهای گمرک داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۷۲۵ نوع کالا برشمرد و اظهار داشت: طی این مدت ۸۶ درصد از کل محصولات صادراتی گمرکات استان اصفهان شامل چدن آهن و فولاد و مصنوعات آن، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، فرش ماشینی و دستباف، محصولات لبنی و مس و مصنوعات آن بوده است.

کوهستانی پزوه تعداد کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان ۹۲ کشور برشمرد و تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۸۲ درصد از کل صادرات گمرکات استان اصفهان به پنج کشور عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و امارات متحده عربی بوده است.

رشد ۲۵ درصدی واردات از طریق گمرک اصفهان در ۱۰ ماهه سال جاری

مدیرکل گمرکات استان اصفهان تعداد فعالان برگزیده اقتصادی(AEO) در استان اصفهان ۶۴ شرکت برشمرد و گفت: در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ تشریفات واردات از طریق گمرک اصفهان و گمرکات اختصاصی فولاد مبارکه و ذوب آهن و ۴۴ باب انبار اختصاصی مستقر در واحدهای تولیدی در سرتاسر استان اصفهان زیر کلید گمرک اصفهان به میزان ۱۳۴ هزار و ۴۶۱ تن و به ارزش ۶۰۸ میلیون و ۴۳۴ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۵ درصد رشد و از حیث ارزش ۱۰ درصد افزایش داشته است.

کوهستانی، عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی استان برشمرد و افزود: ۸۶ درصد از کل کالاهای وارداتی به مقصد گمرکات استان اصفهان از کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان و ایتالیا بوده اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر 9410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =