کد خبر 9411
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱

نگرانی کارگران کارخانه «فولاد خزر» از بیکاری ناشی از قطعی برق

نگرانی کارگران کارخانه «فولاد خزر» از بیکاری ناشی از قطعی برق

کارگران کارخانه «فولاد خزر» از قطع دو هفته‌ای برق این کارخانه به دلیل انباشت بدهی‌ها به اداره برق در استان گیلان خبر دادند.

به گزارش آهن‌نیوز؛ منابع کارگری در کارخانه فولاد خزرمی‌گویند: از حدود دو هفته پیش خط تولید کارخانه فولاد خزر واقع در شهرک صنعتی رشت به دلیل قطعی برق متوقف شده و در نتیجه حدود ۴۰۰ کارگر شاغل در آن، نگران از دست دادن شغل خود هستند.

بنابراین گزارش؛ ماموران اداره برق منطقه‌ای استان گیلان به دلیل انباشت بدهی حدود ۱۶۰ میلیارد تومانی، بعد از چندین دوره اخطار برق کارخانه فولاد خزر را قطع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

خسارت ۱/۵ میلیارد دلاری قطعی گاز به صنایع فولادی/ مردم متضرر اصلی هستند

قطعی برق به تجهیزات فولاد خرم آباد صدماتی را وارد کرد

به ادعای کارگران فولاد خزر، در صورت تداوم قطعی برق، خسارت غیرقابل جبرانی به کارخانه و در نهایت اشتغال کارگران وارد می‌شود.

یکی از کارگران این کارخانه با اشاره به پیگیری کارگران فولاد خزر برای وصل مجدد برق کارخانه، تصریح کرد: جدا از مشکل قطعی برق؛ هنوز موضوع تعیین تکلیف مالکیت این کارخانه به دلیل اختلافات بوجود آمده بین سهامداران مشخص نشده و بر مشکلات دامن زده است.

وی با بیان اینکه ما کارگران صرفا برای حضور و غیاب وارد محل کار خود می‌شویم، در ارتباط با مطالبات مزدی پرداخت نشده‌ی خود گفت: یک ماه حقوق و یک ماه بیمه کارگران به همراه برخی مزایای حقوقی خود را از کارفرما طلبکاریم اما نگرانیِ ما، امنیت شغلی و وضعیت بلاتکلیف کارخانه است.

این کارگر گفت: ما کارگران کارخانه فولاد خزر بعد از چند دوره تعطیلی، با مساعدت مسئولان مجددا فعالیت تولیدی خود را از سر گرفته‌ایم اما از قرار معلوم مسئولان کارخانه حاضر به رفع اختلافات موجود نیستند در عین حال اخیرا بدهی‌های معوقه کارخانه به نهادهای دولتی و خصوصی از جمله اداره برق، دردسرساز شده است.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر 9411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =