کد خبر 9424
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

معروفخانی در گفتگو با آهن نیوز اعلام کرد:

فولاد هرمزگان اوایل سال آینده، فولاد سبز را تولید می‌کند

فولاد هرمزگان اوایل سال آینده، فولاد سبز را تولید می‌کند

مدیر عامل فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه فولاد هرمزگان اولین فولادساز در کشور است که فولاد سبز را تولید خواهد کرد گفت: ان‌شالله اوایل سال آینده شاهد این هستیم که هیدروژن شرکت نفت ستاره، جایگزین گاز طبیعی شده و بخشی از فولاد هرمزگان در قالب فولاد سبز تولید می شود.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز، فولاد هرمزگان در حال حاضر ۱.۵ میلیون تن فولاد تولید می کند که قرار است با اجرای طرح های توسعه ای این میزان را به ۳.۲ میلیون تن برساند.

فولاد هرمزگان که به صورت تخصصی در بخش تولید آهن اسفنجی و اسلب فعال است، علاوه بر اینکه نیاز داخل را تامین می کند،یکی از کارخانه های فولادی است که در حوزه صادرات هم فعال است.

عطالله معروفخانی مدیر عامل فولاد هرمزگان در همین زمینه به خبرنگار آهن نیوز گفت: حداقل ۵۰ درصد از محصولات فولاد هرمزگان به کشورهای مختلف از جمله چین، ترکیه، مالزی و اندونزی صادر می شود.

وی همچنین خبر داد که تا سال آینده رویای تولید فولاد سبز توسط فولاد هرمزگان محقق خواهد شد.

معروفخانی با اشاره به اینکه فولاد هرمزگان اولین فولادساز در کشور است که فولاد سبز را تولید خواهد کرد، جزئیات بیشتری از تولید فولا سبز ارائه کرد.

بیشتر بخوانید

کربن‌زدایی از صنعت فولاد در گرو کاهش هزینه‌های تولید هیدروژن

عدم حرکت به سمت فولاد سبز مساوی با حذف از حیات اقتصادی جهانی

به گفته مدیر عامل فولاد هرمزگان با تفاهم نامه‌ای که با شرکت نفت ستاره خلیج فارس منعقد کردیم، هیدروژنی که در پالایشگاه ستاره میسوخت و هدر می رفت، جایگزین گاز طبیعی واحدهای احیای فولاد هرمزگان قرار می گیرد.

معروفخانی تصریح کرد: در فاز اول هیدروژن ستاره، جایگزین ۳۰ درصد از مصرف گاز طبیعی ما خواهد شد اما در طرح های بعدی این میزان بیشتر خواهد شد.

وی افزود: برای اینکه هیدروژن ستاره به فولاد هرمزگان برسد، نیاز به لوله کشی است که پیمانکار داخلی در حال انجام آن است. همچنین یکسری تغییرات در تجهیزات مورد نیاز است که برنامه ریزی برای اجرای آن انجام شده است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان اعلام کرد: با اجرای این اقدامات ان شالله اوایل سال آینده شاهد این هستیم که هیدروژن، جایگزین گاز طبیعی شده و بخشی از فولاد هرمزگان در قالب فولاد سبز تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از هیدروژن به جای گاز طبیعی، سبب می شود که هم وارد فاز تولید فولاد سبز شویم، هم آلایندگی ها را کاهش دهیم و هم بخشی از کمبود گاز به واسطه این کار جبران خواهد شد.

معروفخانی در انتها با اشاره به اینکه در زمستان امسال علاوه بر قطعی و محدودیت گاز، شاهد محدودیت برق هم بودیم، گفت: برای اینکه در زمستان امسال دچار قطعی برق نشویم، فرآیند شات دان را فصل تابستان انجام دادیم، اما متاسفانه باز هم دچار قطعی برق شدیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه فرآیند شات دان در کارخانه ها فولادی معمولا در زمستان انجام می شود، تصریح کرد: با توجه به گرمای بالای بندرعباس در فصل تابستان، شات دان کردن کار سختی است ولی همکاران ما این سختی را در فصل تابستان به جان خریدند و ما توانستیم از قطعی برق استفاده کنیم تا شات دان را انجام دهیم تا در زمستان دچار کاهش تولید نشیم اما متاسفانه در زمستان امسال نه تنها شاهد قطعی و محدودیت گاز بودیم، بلکه برق را با محدودیت به ما عرضه کردند.

بیشتر بخوانید

آینده سبز فولاد سبز؟
 

انتهای پیام/

کد خبر 9424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =