کد خبر 9436
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

صادرات ۱۰۹ هزار تن شمش به پاکستان در سال ۱۴۰۲

صادرات ۱۰۹ هزار تن شمش به پاکستان در سال ۱۴۰۲

در۱۰ ماهه امسال ۶۰۱ هزار تن محصول با ارزش ۲۵۴ میلیون دلار به پاکستان صادر شده؛ که ۵۱ میلیون دلار آن مربوط به شمش آهن بوده است.

پاکستان یکی از مهم‌ترین شریک‌های تجاری ایران از سال ۱۳۹۷ تا کنون بوده به‌گونه‌ای که در ۱۰ ماهه امسال ۳.۶ میلیون تن کالا به ارزش ۱.۷ میلیون دلار به پاکستان صادر و ۴۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۵۲۷ میلیون دلار از آن کشور وارد شده است.

تراز تجاری ۱۰ ماهه امسال با پاکستان برابر ۱.۱۴ میلیارد است.

براساس جدول زیر، در ۱۰ ماهه امسال ۶۰۱ هزار تن سایر گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده غیر مذکور در ظروف هزار سانتی‌متر مکعب و بیشتر با ارزش ۲۵۴ میلیون دلار به پاکستان صادر شده به‌طوری که سهم ۱۵ درصدی از کل صادرات ایران به پاکستان را داشته است.

دومین کالای صادراتی ایران به پاکستان «قیرنفت» به میزان ۳۷۲ هزار تن با ارزش ۱۳۵ میلیون دلار بوده که سهم ۸ درصدی از صادرات ایران به پاکستان را داشته است.

در مدت یادشده همچنین کالاهای صادراتی با ارزش بالا شامل گاز طبیعی مایع شده در ظروف هزار سانتی‌متر مکعب و بیشتر به میزان ۲۲۸ هزار تن با ارزش ۹۶ میلیون دلار، شیر خشک صنعتی از گاو که میزان مواد چرب آن بیشتر از ۵.۱ درصد وزنی نباشد به میزان ۳۵ هزار تن به میزان ۹۲ میلیون دلار بوده است.

یکی دیگر از محصولات صادراتی به پاکستان در ۱۰ ماهه امسال شمش آهن بوده است.

در مدت یاد شده ۱۰۹ هزار تن شمش از ایران به پاکستان به ارزش ۵۱ میلیون دلار صادر شده است.

صادرات ۱۰۹ هزار تن شمش به پاکستان در سال ۱۴۰۲

بیشتر بخوانید

بازار پاکستان تشنه فولاد ایران/ آیا مسیر تجارت ۵ میلیارد دلاری هموار می‌شود؟

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و پاکستان در رابطه با وضعیت تولید فولاد در پاکستان بیان کرده بود: تولید پاکستان در زمینه محصولات فولادی و آهنی بسیار کم است و کفاف نیازهای این کشور به علت جمعیت زیادی که دارد، نمی‌دهد. بنابراین امکان و زیرساخت‌های لازم را ندارد تا بر روی همه‌ زمینه‌ها  بالاخص فولاد فعالیت کند و بیشتر نیازمند است تا از طریق کشورهای دیگر  همچون چین و سپس ایران این نیازها را تامین کند. 

انتهای پیام/

کد خبر 9436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =