کد خبر 944
۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی:

قیمت‌گذاریِ دولتی بازار را برهم زده است

قیمت‌گذاریِ دولتی بازار را برهم زده است

قیمت‌گذاری دولت در محصولات فولادی عملاً نظام عرضه و تقاضا را بر هم زده است

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، کریم رحیمی، عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی با اشاره به بازنگری وزارت صمت درباره فرمول قیمت پایه شمش فولاد و محصولات فولادی در بورس کالا افزود: در چند سال اخیر اصلاً مشخص نیست فرمول محاسباتی بورس کالا از کجا و بر چه پایه‌ای شکل گرفته و  قیمت‌ها چگونه و بر چه اساسی قیمت‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری دولت در محصولات فولادی عملاً نظام عرضه و تقاضا را بر هم زده است، تصریح کرد: هیچ یک از تولیدکنندگان محصولات فولادی از قیمت محصولات در هفته آتی اطلاعی ندارند و نمی‌دانند با چه قیمتی محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه کنند تا بتوانند هزینه‌های خود را تامین کنند لذا همین مسائل نظام توزیع را برهم زده، قیمت‌ها را عملاً در هاله‌ای از ابهام برده و راه ورود و خروج تولیدکنندگان را مسدود کرده است.

عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی در رابطه با این موضوع که قیمت‌گذاری محصولات فولادی بر مبنای سی ای اس یا فوب خلیج فارس انجام می‌پذیرد یا خیر گفت: قیمت‌گذاری محصولات فولادی مشخص نیست و مبنای قیمتی متال بولتن هم کنار گذاشته شده است.

رحیمی با رد قیمت‌گذاری محصولات فولادی بر مبنای ۹۵ درصد فوب خلیج فارس افزود: قیمت‌هایی که در حال حاضر در بورس کالا تعیین می‌شود مشخص نیست بر چه مبنایی انجام می‌شود. در همین حال قیمت محصولات فولادی صادراتی بسیار کمتر از قیمت بازار داخل شده است و فرمول خاصی ندارد.

انتهای پیام / 

کد خبر 944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =