کد خبر 9464
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد: ۱۱ میلیون تولید بالفعل فولاد معلق است

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد: ۱۱ میلیون تولید بالفعل فولاد معلق است

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد: امروز یک‌میلیون تن فولاد دوره پهلوی به ۴۵ میلیون تن رسیده و ظرفیت تولیدی می‌تواند ۱۱ میلیون تن بالفعل باشد، اما به دلیل نبود برق، آب و گاز قطع است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، نادر سلیمانی، عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه امروز ظرفیت تولید فولاد به ۴۰ میلیون تن رسیده و کشور دارای پتانسیل بسیار بالایی در تولید محصولات معدنی، پتروشیمی، سیمان، مس، آلومینیوم و… است گفت:  بااین‌وجود، معیشت مردم اصلاً خوب نیست و سوال اساسی این است که چرا عموم مردم باید در چنین وضعیتی زندگی کنند.

سلیمانی با اشاره به اینکه امروز یک‌میلیون تن فولاد دوره پهلوی به ۴۵ میلیون تن رسیده و ظرفیت تولیدی می‌تواند ۱۱ میلیون تن بالفعل باشد، اما به دلیل نبود برق، آب و گاز قطع است، افزود: آیا ساختن نیروگاه وظیفه صنعت فولاد است؟ آیا ساخت نیروگاه برق و تأمین آب و جاده و… وظیفه تولیدکنندگان فولاد است؟

عزت‌الله اکبری تالارپشتی گفت: تولیدکنندگان و کارآفرینان در تصمیم‌سازی‌های کلان کشور  باید حضور مؤثر داشته باشند، تولیدکنندگان اهل صنعت، مطالبه گری خود را در سطح کلان کشور داشته باشید.

در این مراسم همچنین،  محمد مهدی برادران،  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، صنعتگران و کارآفرینان را سرداران عرصه تولید خواند و گفت: هفته گذشته در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت، به نیابت از تولیدکنندگان و صنعتگران گزارشی را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردم که باعث خرسندی ایشان بود.

وی  گفت: رهبری در این جلسه فرمودند تنها ناراحتی من این است که این موارد به درستی به مردم منتقل نمی‌شود و آن‌ها از این حجم تولید، ابتکار، نوآوری و پیشرفت کشور مطلع نیستند. در این راستا رسالت مهم کل جامعه و به‌ویژه رسانه‌هاست که این مسئولیت خطیر را انجام دهند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی درباره میزان تولید، ابتکار، نوآوری و پیشرفت کشور، به جامعه امید می‌دهد و این امید، روحیه تولید را بالا می‌برد. در واقع وجه اشتراک همه ما تولید است و به فرموده مقام معظم رهبری، تولید هم تنها راهکار حل مشکلات کشور است.

برادران، ضمن تاکید بر اینکه مسئله روز ما تولید است و باید در همه حوزه‌ها بیشترین نگاه را به این حوزه داشته باشیم، اظهار کرد: هفته گذشته شاه بیت سخنرانی حضرت آقا هم این بود که توسعه، نیروی انسانی می‌خواهد که ما داریم و وجه مهم این نیروی انسانی، ابتکار است و ایشان تعبیری از بخش خصوصی توانمندی داشتند که می‌تواند ایران را به اوج برساند.

در بخش دیگری از همایش، سید احسان مصطفوی اظهار کرد:  ما در صنعت همواره به اصل بهبود مستمر نظارت میدانی و کار تیمی معتقدیم و اعتقاد داریم که برای پیشرفت، فراتر از رقابت، نیازمند رفاقت هستیم و رشد فردی را در رشد همگانی می‌دانیم.

مدیر طرح و برنامه خانه صمت افزود: هم اکنون تشکل فرانگران با همراهی و همکاری جمعی و مردمیِ بیش از ۱۳۰۰ برند ملی در عرصه صنعت، تولید و کارآفرینی و در نتیجه ۱۴ سال با هم بودن و همیاری، جهت حمایت ویژه از فعالان حوزه کارآفرینی ایران عزیز بوده است.

مصطفوی ادامه داد:  طرح‌ها و برنامه‌هایی همچون پیشنهاد ایجاد دفاتر پیشخوان کسب و کار کشور به منظور ارائه خدمات به کلیه فعالین کسب و کار در زنجیره ارزش صنعت در کل کشور و ایجاد سازمان بین المللی خلاقیت آموزش، حمایت و بهره‌برداری زعفرانِ ایران با نام اختصاری OSEC با هدف هم افزایی ملی و بین المللی  حوزه زعفران را مدیریت خواهد کرد.

مصطفوی گفت: ایجاد و طرح‌ریزی  سوغات ملی ایران جهت معرفی محصولات استراتژیک کشور به عنوان سفیر فرهنگی و تجاری جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی و همچنین سورنا  ساماندهی، واکاوی و رونق نوآفرینی ایران، ماحصل ۱۴ سال هم افزایی بین ۱۰۰۰ برند ملی و بین المللی ایران است.

مدیرطرح و برنامه خانه صمت  اظهار کرد: بی‌شک مجموعه این دستاوردها نتیجه حمایت‌های مسئولین محترم از خدمتگزاران اقتصادی کشور خصوصا عزیزانی است که در این‌نشست  حضور دارند و ما بخاطر حسن حضور این سروران در این نشست گرد هم آمده ایم.

مصطفوی ادامه داد:، ولی ما در جهت آبادانی کشور و توسعه کسب و کارمان و تحقق اهداف در گام دوم انقلاب باید قوی‌ترین، سریع‌ترین، جامع‌ترین، جسورترین و پرنورترین باشیم و در دنیا محصولات و تولیدات استراتژیکمان به ویژه زنجیره ارزش زعفران این طلای سرخ ایران زمین مرجع باشد. محصولاتی که خاستگاهشان برای خاک ایران است.

وی تاکید کرد:  ما معتقدیم اگر حل مشکلات به جوانان هم سپرده شود و از ایشان حمایت شود با همیاری پیشکسوتان و بزرگان هیچ مشکلی بر زمین نخواهد ماند چرا که بزرگان در قلم و جوانان در قدم ثابت شده‌اند و برای رسیدن به  این جایگاه، بی‌شک اصل سیاست گذاری بسیار اهمیت دارد. مجلس، اگرچه از جلس به معنی نشستن می‌آید، اما باید محل قیام باشد قیامی که قاعده و نظام صنعت و کارآفرینی را نظم بخشد و توسعه دهد.

کد خبر 9464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =