کد خبر 9465
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

زمینه اشتغال ۳۰۶ نفر با افتتاح دو پروژه صنعتی در خراسان شمالی فراهم شد

زمینه اشتغال ۳۰۶ نفر با افتتاح دو پروژه صنعتی در خراسان شمالی فراهم شد

طرح تولید شمش منیزیم با ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۲۸ نفر و طرح تولید (هگزافلوئور و آلومینات سدیم کریولیت سنتتیک) با یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۷۸ نفر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، طرح تولید شمش منیزیم با ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۲۸ نفر و طرح تولید آلومینیوم فلوراید (هگزافلوئور و آلومینات سدیم کریولیت سنتتیک) با یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۷۸ نفر افتتاح شد.

شمش منیزیم یا همان فلز هزاره سوم به واسطه ویژگی ها از جمله استحکام بالا و وزن سبک مورد استقبال قرار گرفته و این فلز در صنایع هوا فضا ،هواپیما سازی و خودروسازی مورد توجه تولیدکنندگان است.

فلز منیزیم سبک تر از آلومینیوم ‌و نسبت استحکام به وزن آن ۳۰ برابر فولاد و دولومیت ماده اولیه مورد نیاز شمش منیزیم است.

این طرح با ظرفیت یکهزار تن در سال و با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ناحیه صنعتی شهید محمدزاده شهرستان گرمه اجرا شد.

این واحد صنعتی در زمینی به مساحت پنج هکتار و هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع سوله ایجاد خواهد شد و با اجرای فاز دوم این پروژه، توان تولید شمش منیزیم به ۱۲ هزار تن در سال خواهد رسید.

فاز اول طرح آلومینیوم فلوراید نیز با مشارکت سرمایه گذاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار چینی ها در این شهرستان اجرایی شد و در مجموع سه میلیون دلار برای این طرح سرمایه گذاری شود که ۲ میلیون دلار را سرمایه گذار چینی و مابقی اعتبار را سرمایه گذار داخلی تامین کردند.

مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و پنج کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع بوده که در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسیده است.

این مجتمع صنعتی، که قطب تولید پودر آلومینیوم در کشور است، تاکنون سه هزار و ۵۴۰ نفر فرصت شغلی مستقیم داشته است.

کلنگ زنی ۶ طرح صنعتی در گرمه

وزیر کشور همچنین امروز ۶ طرح صنعتی در شهرستان گرمه را کلنگ زنی کرد.

فاز ۲ شمش منیزیم ( افزایش ظرفیت شمش از هزار و ۵۰۰ تن به سه هزار تن) با سرمایه گذاری یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۸۰ نفر، تولید فروسیلیس با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر، پروژه فلز کلسیم با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۴۵ نفر، پروژه اسید فلوریدریک با سرمایه گذاری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغال ۳۰ نفر، پروژه آلومینات کلسیم با سرمایه گذاری یکهزار میلیارد ریال و اشتغال ۳۰ نفر و تولید پودر فلورین با سرمایه گذاری یکهزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۶ نفر را نیز کلنگ زنی کرد.

میران سرمایه گذاری این طرح ها در مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و تعداد اشتغال آن ۳۵۱ نفر است.

وزیر کشور در سفر یکروزه خود به خراسان شمالی امروز چهارشنبه در فرودگاه بجنورد مورد استقبال استاندار و مسوولان استانی قرار گرفت و سپس با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

شهرستان ۲۵ هزار نفری گرمه در غرب خراسان شمالی واقع و با استان های سمنان و گلستان همسایه است و این شهرستان دارای سه شهر، ۲ دهستان و ۱۷ روستا است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =