کد خبر 9472
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

کشف بیش از ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در گمرکات استان مرکزی

کشف بیش از ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در گمرکات استان مرکزی

سرپرست گمرکات استان مرکزی با اشاره به تعداد پرونده‌های کالاهای قاچاق کاشف غیرگمرک گفت: تعداد پرونده‌های متشکله در ۱۰ ماهه امسال به میزان ۷۰۳ پرونده به ارزش ۲ هزار و ۱۳ میلیارد و ۸۶۶ میلیون ریال است.

به گزارش آهن‌نیوز؛ روح‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به عملکرد گمرکات استان در بحث صادرات غیرنفتی، اظهار داشت: صادرات غیرنفتی استان در 10 ماهه امسال به میزان یک میلیون و 553 هزار تن به ارزش 957 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 16 درصد و از نظر دلاری 6 درصد رشد داشته است.

وی افزود: مقصد صادرات کاهای غیرنفتی استان به 85 کشور جهان از جمله پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه، ارمنستان و غیره است و عمده کالاهای صادراتی شامل هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع خانگی، روغن صنعتی، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیرخشک صنعتی شمش آهن و فولاد، عایق رطوبتی و غیره است.

سرپرست گمرکات استان مرکزی با اشاره به واردات استان مرکزی در 10 ماهه امسال، بیان کرد: میزان کالاهای وارداتی استان در 10 ماهه امسال به میزان 273 هزار تن به ارزش 783 میلیون دلار است، این درحالیست که واردات استان مرکزی نسبت به مدت مشابه قبل از نظر وزنی 81 درصد رشد و از نظر دلاری 50 درصد رشد داشته است. وی ادامه داد: واردات استان از 54 کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هنک کنگ، آلمان و غیره بوده است و عمده کالاهای وارداتی شامل کویل، شمش آلومینیوم، آنتی‌اکسیدان‌ها، درب قوطی آلومینیوم، کربن، اسانس خوراکی، آب میوه، اسانس‌های آرایشی بهداشتی، اجزا و قطعات و ماشین آلات خط تولید و غیره است.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های کالاهای قاچاق کاشف غیر گمرک گفت: تعداد پرونده‌های متشکله در 10 ماهه امسال به میزان 703 پرونده به ارزش 2 هزار و 13 میلیارد و 866 میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 33 درصد رشد و از نظر تعداد پرونده‌ها 8 درصد کاهش داشته است، و تعداد 695 پرونده‌ متشکله نیز بالای 10 میلیون ریال ارزش دارد.

بیشتر بخوانید:

کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام تصویب شد

صادرات کالا از گمرکات اصفهان ۹ درصد افزایش یافت

غلامی بیان کرد: کالاهای کشف شده قاچاق شامل لوازم خانگی برقی و غیر برقی، عود، سیگار، آبمیوه و نوشیدنی، لوازم یدکی خودرو، شکلات، اقلام آرایشی و بهداشتی، پارچه، گردو و بادام، موتورسیکلت، کفش و کتانی، باطری، پوشاک و غیره است. وی با اشاره به تعداد کالاهای قاچاق کاشف گمرکی در 10 ماهه امسال بیان کرد: تعداد پرونده‌های متشکله به میزان 26 پرونده به ارزش 8 هزار و 37 میلیارد و 622 میلیون ریال است که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل 586 درصد رشد داشته و از نظر تعداد پرونده‌های متشکله نیز تغییری نداشته است.

سرپرست گمرکات استان مرکزی با اشاره درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان، تصریح کرد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در 10 ماهه امسال 9 هزار و 619 میلیارد و 332 میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشته است.

غلامی با اشاره به درآمد وصولی گمرکات استان، خاطرنشان کرد: 10 ماهه امسال 259 میلیارد و 986 میلیون ریال درآمد استانی و 7 هزار و 470 میلیارد و 915 میلیون ریال درآمد ملی است، این در حالی است که درآمد استانی 113 درصد و درآمد ملی 48 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 9472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =