کد خبر 9513
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس کالا| بالاترین نرخ آهن اسفنجی متعلق به فولاد غدیر نیریز/ معامله اسفنجیِ فولاد شادگان در نرخ پایه

بورس کالا| بالاترین نرخ آهن اسفنجی متعلق به فولاد غدیر نیریز/ معامله اسفنجیِ فولاد شادگان در نرخ پایه

طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا امروز، میزبان ۱۰۲ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۹۹ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود. این حجم نسبت به هفته قبل ۳۹/۷ درصد افزایش حجم و ۱/۲ درصد کاهش نرخ داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق روال هر هفته، تالار صنعتی بورس کالا امروز، میزبان ۱۰۲ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۹۹ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود. این حجم نسبت به هفته قبل ۳۹/۷ درصد افزایش حجم داشته است.

همچنین نرخ پایه عرضه این محصول نسبت به هفته قبل کاهش قیمت ۱/۲ درصدی معادل ۱۵۲ تومان داشت. اما در پایان معاملات امروز علیرغم افزایش حجم عرضه نسبت به هفته‌های قبل، رقابت برای محصولات بالا بود طوری که با رقابت درگرفته برای این محصول ۱۲۸ هزار و ۹۵۰ تن تقاضا ۱/۶ برابر حجم عرضه برای آن ثبت شد که در نهایت میانگین نرخ پایان معاملات با ۶/۷ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به مبلغ ۱۲ هزار و ۹۱۵ تومان معامله شد.

گفتنی است از مجموع حجم عرضه شده امروز آهن اسفنجی حجم معاملات در تالار اصلی ۹۶ هزار ۷۰۰ تن معادل ۹۴.۸ درصد از کل حجم عرضه و مابقی در تالار مچینگ معامله می‌شود.

نمودار زیر جزئیات آمار معاملات آهن اسفنجی را در تالار صنعتی بورس کالا نشان می‌دهد:

بورس کالا| بالاترین نرخ آهن اسفنجی متعلق به فولاد غدیر نیریز/ معامله اسفنجیِ فولاد شادگان در نرخ پایه

طبق این نمودار آهن اسفنجی امروز از طرف 10 شرکت تولیدکننده عرضه شده بود که درصد تغییر نرخ نسبت به نرخ پایه در معاملات امروز بین ۰ تا ۱۴/۴۷ درصد ثبت شد.

بدین ترتیب پایین‌ترین نرخ آهن اسفنجی معامله شده امروز که براساس نرخ پایه معامله شد متعلق به فولاد شادگان و توسعه فراگیر سناباد با نرخ ۱۲ هزار و ۹۹ تومان بوده و بالاترین نرخ ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان برای محصول فولاد غدیر نی‌ریز بود.

همچنین یبالاترین حجم عرضه شده آهن اسفنجی امروز مربوط به پارس فولاد سبزوار به میزان ۲۰ هزار تن بود که با میزان تقاضای ۲۵ هزار و ۲۵۰ تن و نرخ ۱۳ هزار و ۳۶۳ تومان به فروش رفت. 

اما بیشترین تقاضا به میزان ۲۵ هزار و ۳۵۰ تن برای عرضه شرکت توسعه آهن وفولاد گل گهر که به حجم ۱۵ هزار تن به صورت قرارداد سلف بود و در نهایت به قیمت ۱۳ هزار و ۷۰۵ تومان به فروش رفت. 

به هرحال طبق بررسی روند معاملات و افزایش عرضه و کاهش نرخ معاملات نسبت به هفته‌های گذشته با توجه به گرم‌تر شدن هوا و رفع تدریجی محدودیت‌های گازی واحدهای مختلف تولید آهن اسفنجی، افزای میزان تولید و عرضه این محصول و به تبع کاهش قیمت آن قابل پیش‌بینی بود.

انتهای خبر/ف 

کد خبر 9513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =