کد خبر 9515
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

وزیر راه بی‌خیال خروج فولاد از بورس نمی‌شود!

وزیر راه بی‌خیال خروج فولاد از بورس نمی‌شود!

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مخالفت عده‌ای با خروج سیمان و فولاد از بورس درباره قیمت نهضت ملی مسکن در سال آینده،گفت: قیمت تمام شده مسکن تابعی از تورم است.

به گزارش آهن‌نیوز به نقل از قدس آنلاین؛ مهرداد بذرپاش گفت: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن این است که هرکجا فضا و مساحت زمین اجازه دهد، مبنا احداث ساختمان‌های تک طبقه یا دو طبقه ویلایی حیاط دار است، چراکه با استقبال و رضایتمندی بیشتری روبروست.

وی از ساخت ۲.۱ میلیون واحد نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: شاهد اتفاقات بسیار خوبی در خصوص تأمین زمین و ساخت مسکن روستایی در کشوریم و امیدواریم سال آینده سال شکوفایی تأمین مالی گسترده‌تر برای پروژه‌های نهضت ملی از سوی شبکه بانکی کشور باشد.

بیشتر بخوانید:

تأکید دوباره وزیر راه برای خروج سیمان و فولاد از بورس کالا/...

چرا بذرپاش به دنبال خروج فولاد و سیمان از بورس کالاست؟

وی درباره قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن در سال آینده، اضافه کرد: باید توجه داشت که قیمت تمام شده مسکن تابعی از تورم است اما همواره یکی از خواسته‌های ما این بوده بخش‌ها و متغیرهایی که قیمت تمام شده مسکن را تحت الشعاع قرار می‌دهند به‌ویژه فولاد و سیمان در حوزه مصالح مورد توجه قرار گیرند که در جلسه آینده شورای‌عالی مسکن تصمیمات خوبی اتخاذ می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:با وجود پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی عده‌ای با خروج این دو مصالح از بورس کالا مخالف بودند، اما امیدواریم سال آینده مصالح ساختمانی به‌ویژه فولاد و سیمان با تمهیدات وزارت اقتصاد و دارایی ارزان‌تر در اختیار سازندگان و پروژه‌ها قرار بگیرد.

بذرپاش همچنین از همکاری با وزارت کشور و شهرداری‌ها برای افزایش حداقلی عوارض ساخت و ساز در سال آینده خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر 9515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =