کد خبر 9527
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

تکمیل طرح «یزد یک» شرکت فولاد آلیاژی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان یزد

تکمیل طرح «یزد یک» شرکت فولاد آلیاژی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان یزد

در آینده نزدیک چهار پروژه شاخص استان یزد با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد که تکمیل طرح «یزد یک» شرکت فولاد آلیاژی یکی از این طرح هاست.

به گزاش آهن نیوز مهران فاطمی استاندار یزد اعلام کرد: در آینده نزدیک چهار پروژه شاخص استان با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته استاندار یزد راه‌اندازی معدن سرب و روی مهدی آباد پس از ۷۰ سال یکی از این پروژه‌هاست.

وی افزود: این مجموعه به عنوان بزرگترین معدن سرب و روی آسیا و دومین معدن بزرگ دنیا با اعتبار ۳۰۰ میلیون یورو و به همت متخصصان داخلی آماده بهره برداری شده است.

دومین پروژه شاخص که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان یزد افتتاح می شود، تکمیل طرح یزد یک شرکت فولاد آلیاژی ایران است.

فاطمی در رابطه با هزینه تکمیل این طرح گفت: برای تکمیل طرح یزد یک ۲۰۰ میلیون یورو هزینه شده است.

پروژه «یزد یک» با ظرفیت تولید سالیانه ۷۰۰ هزار تن انواع بیلت‌های آلیاژی و مهندسی، مهم‌ترین طرح توسعه‌ای شرکت فولاد آلیاژی ایران به شمار می‌ورد و میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه در ابتدای سال ۱۴۰۱، حدود ۷۵ درصد بود و در حال حاضر پیشرفت آن به بیش از ۹۵ درصد افزایش یافته است.

کمال زاده مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران اعلام کرده بود: طرح «یزد یک» برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم در منطقه به همراه دارد.

با راه اندازی پروژه یزد یک، ظرفیت کلی فولادسازی شرکت فولاد آلیاژی ایران به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

استاندار یزد در ادامه به دو پروژه دیگر اشاره کرد و گفت: تالار مرکزی یزد به عنوان یکی از مجهزترین سالن‌های اجرای زنده با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و بیمارستان مهریز با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ هزار میلیارد ریال از دیگر پروژه های آماده بهره برداری با حضور رییس جمهور است.

انتهای پیام/

کد خبر 9527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =