کد خبر 9532
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

رکود همراه با ثبات قیمت به بازار آهن برگشت

رکود همراه با ثبات قیمت به بازار آهن برگشت

گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد حاکی از این است که با کاهش قیمت دلار، آرامش به بازار برگشته و در حال حاضر قیمت انواع آهن آلات در اکثر مبادی فروش با ثبات قیمت و در مواردی نیز با کاهش همراه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۲۳ بهمن با اتمام هفته و آغاز تعطیلات چند روزه در کشور، قیمت دلار تا حدودی به دلیل تعطیلات افزایش داشت که البته این رشد چندان چشمگیر نبود طوری که قیمت دلار ۲۵۰ تومان افزایش یافت و در کانال ۵۵ هزار تومان قرار گرفت و هم اکنون نیز با نرخ ۵۵ هزار و ۳۵۰ تومان در حال معامله است. 

طی دو هفته گذشته، افزایش تنش‌های سیاسی و وقوع درگیری در غرب خاورمیانه موجب شده بود که قیمت ارز در کشور روند صعودی به خود بگیرد و تا کانال ۶۰ هزار تومان رشد کند اما با ورود به موقع بانک مرکزی و برخی اقدامات از جمله انتشار اوراق قرضه ۳۰ درصدی تاثیر مهمی در کاهش این روزهای نرخ ارز داشت و از کارکردهای مثبت بانک مرکزی بود.

البته در این بین تزریق حواله‌های ارزی نیمایی در بازار توسط بانک مرکزی هم بی تاثیر نبود. طی هفته گذشته حدود ۵۸۶ میلیون دلار از حواله‌های ارزی تزریق شده توسط بانک مرکزی در بازار معامله شد.

گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد نیز حاکی از این است که با کاهش قیمت دلار، آرامش به بازار برگشته و در حال حاضر قیمت انواع آهن آلات در اکثر مبادی فروش با ثبات قیمت و در مواردی نیز با کاهش همراه است اما فعلا از افزایش نرخ خبری نیست. نوسانات قیمتی موجود نیز به صورت سینوسی در حال تغییر است.

در مجموع به گفته فعالان بازار رکود همراه با ثبات قیمت به بازار آهن برگشته است که علت اصلی رکود بازار آهن به عقب‌نشینی تقاضای واقعی مربوط است.

به هرحال با توجه به تحرکات اخیر بازارساز در جهت افزایش عرضه آهن اسفنجی و شمش و کاهش نرخ معاملات این محصولات، به نظر نمی‌آید اتفاق قابل توجهی را چه به لحاظ تولید و چه به لحاظ معاملات فعلا در بازار شاهد باشیم. 
پس از معاملات اصلاحی آهن اسفنجی در روز شنبه ۲۱ بهمن، امروز ۱۰۲ هزار و ۵۳۸ تن محصول شمش در تالار صنعتی با میانگین قیمت ۲۰ هزار و ۶۳۵ تومان معامله شد. این قیمت حدود ۴۶۱ تومان نسبت به میانگین قیمت پایه عرضه (۲۰ هزار و ۱۷۴ تومان) و ۴۷۰ تومان نسبت به نرخ میانگین هفته گذشته (۲۰ هزار و ۱۶۶ تومان) افزایش داشت که نسبت به هفته‌های قبل افزایش زیادی نبود. 

طبق نظر کارشناس و با بررسی روند حالِ حاضر بازار به نظر می‌رسد قیمت انواع آهن‌آلات رو به پایان سال کاهشی باشد. 

در معاملات امروز انواع آهن آلات در بازار  آزاد نیز قیمت اعلامی در بخش میلگرد در اکثر مبادی فروش با ثبات و در مواردی با کاهش بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان همراه بود. به عنوان نمونه میلگرد میانه با اعمال ۳۰۰ تومان کاهش در قیمت های خود، نرخ سایزهای مختلف را بین ۲۴ هزار و ۲۰۰ تا ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد. 

بیشتر بخوانید:

قیمت انواع لوله مبلی ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

در این میان در بخش فروش تیرآهن که شنبه قیمت آن از سمت هیچ یک از مبادی فروش اعلام نشده بود در ثبات قیمتی بود اما ذوب آهن اصفهان با ۵۰ الی ۱۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ اعلامی روز چهارشنبه سایز ۱۲ خود را ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سایز ۱۸ را ۶ میلیون ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد. 

همچنین نرخ انواع ورق سیاه امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود.اما کارخانه‌های فولادمبارکه و اکسین در برخی ضخامت‌ها  افزایش قیمت ۲۰۰ الی ۴۰۰ تومانی را اعمال کردند.

ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود.

پروفیل امروز در برخی کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود.اما کارخانه پایا اصفهان در محصولات خود کاهش قیمت ۵۰۰ تومانی را اعمال کرد.

نبشی و ناودانی امروز دربرخی کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود.

انواع لوله (مانیسمان، داربستی، درزدار) در اکثر کارخانه‌های تولیدکننده امروز با ثبات قیمت همراه بود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =