کد خبر 956
۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

تلاش برای تکمیل زنجیره فولادی در خراسان رضوی

تلاش برای تکمیل زنجیره فولادی در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: صنایع معدنی خراسان رضوی تا حد کنسانتره و گندله است و سپس خارج می‌شود و تلاش کردیم زنجیره را کامل و آهن‌اسفنجی یا ورق تولید کنیم.

به گزارش آهن‌نیوز، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه کلان اقتصادی استان چند مشکل داشتیم که از جمله آنان این بود که به دلایل مختلف، استان خراسان رضوی در سال‌های اخیر، سرمایه‌گریز شده بود و به سبب فضایی که در استان حاکم شده بود، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی رغبتی برای حضور در این استان نداشتند.

وی گفت: سعی کردیم این فضا را به سرمایه‌پذیری تبدیل کنیم، همچنین زنجیره بعضی صنایع اصلی ما هم کامل نیست که این موضوع به خروج تولیدات از استان منجر می‌شد.

نظری تصریح کرد: به طور مثال صنایع معدنی تا حد کنسانتره و گندله است و سپس خارج می‌شود و تلاش کردیم زنجیره را کامل کنیم و آهن‌اسفنجی یا ورق تولید کنیم.

وی در پایان بیان داشت: صنایع پیشران و مادری که بتواند بخش‌های دیگر را راه بیاندازد کم داشتیم، از این رو شرکت‌های مهم‌ سرمایه‌گذاری را در این یک سال دعوت کردیم تا در طرح‌های ما سرمایه‌گذاری کنند و یکی از این شرکت‌های بزرگ چادرملو بود که شکرخدا اتفاقات مثبتی رخ داد.

انتهای پیام/

کد خبر 956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =