کد خبر 957
۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

ارزانی فولاد به نفع مسکن ملی

ارزانی فولاد به نفع مسکن ملی

هزینه‌های تولید، قطعات یدکی و عوارض قانونی گران شده اما نرخ نهایی فولاد تغییر نکرده و رو به پایین است چراکه ساخت مسکن آغاز نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، احمد رضوی نیک، عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران ایران با بیان اینکه ساخت یک میلیون مسکن هنوز به مرحله اجرا نرسیده افزود: دولت قرار بود ۴ میلیون مسکن در مدت ۴ سال بسازد و در همان ابتدای فعالیت دولت در سال گذشته انجمن طی نامه‌ای به نهاد ریاست جمهوری، وزارت راه و شهرسازی اعلام آمادگی کرد که فولاد پروژه‌ها را تامین می‌کند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در کشور کسری بابت فولاد نداریم و ارزان‌ترین کالا با توجه به نرخ تورمی در کشور در یکی دو سال اخیر است که ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به اول سال ارزان‌تر شده است زیرا  قیمت‌های فولاد رو به کاهش است.

عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران اظهار داشت: هزینه‌های تولید، قطعات یدکی و عوارض قانونی گران شده اما نرخ نهایی فولاد تغییر نکرده و رو به پایین است چراکه ساخت مسکن آغاز نشده است.

رضوی نیک اضافه کرد: چنانچه یک میلیون مسکن ساخته شود، حدود ۶٫۵ میلیون به ظرفیت تولید فولاد کشور اضافه می‌شود که اشتغال ۷۰ هزار نفری را در این صنعت به دنبال دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =