کد خبر 9622
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز؛

صادرات ورق، قیمت پروفیل را بالا برد/ افزایش ۴ هزار تومانی در ۳ ماه اخیر

صادرات ورق، قیمت پروفیل را بالا برد/ افزایش ۴ هزار تومانی در ۳ ماه اخیر

قیمت اعلامی پروفیل امروز ۲۹ بهمن ۱۴۰۲، از اکثر مبادی فروش به جز شرکت پروفیل نیکان که با ۱۰۰ تومان افزایش همراه بود، ثابت اعلام شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت اعلامی پروفیل امروز ۲۹ بهمن ۱۴۰۲، از اکثر مبادی فروش به جز شرکت پروفیل نیکان که با ۱۰۰ تومان افزایش همراه بود، ثابت اعلام شد. 

نرخ انواع پروفیل از طرف شرکت پروفیل نیکان امروز با قیمت ۳۹ هزار و ۹۰۰ تومان تا لحظه تنظیم این گزارش اعلام شده است.

بررسی کلی روند میانگین قیمت پروفیل در بازار، از نوسان رو به صعود قیمت این مقطع در طول سه ماه گذشته حکایت دارد.

نمودار زیر تغییرات قیمت سه ماه نرخ پروفیل ۱۰*۲۵ را نشان می‌دهد که طبق آن قیمت این محصول در انتهای آبان ۱۴۰۲ از قیمت حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان و دقیقا از زمانی که نرخ دلار به علت تنش‌های منطقه‌ای دچار افزایش شد، تا اواسط دی ماه روند صعودی داشته و پس از آن با افت کوتاه مدتی مجدد به سقف سه ماه خود یعنی قیمت ۴۲ هزار تومان تا اواسط بهمن رسیده است. 

این قیمت مجدد همراه با آرام شدن بازار دلار تا قیمت ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان افت داشته و از ابتدای هفته گذشته در این نرخ ثابت مانده است. 

به عبارتی قیمت این محصول در سه ماه سال جاری حدود ۱۱ درصد معادل ۴ هزار تومان به ازای هرکیلو افزایش قیمت داشته است. 

صادرات ورق، قیمت پروفیل را بالا برد/ افزایش ۴ هزار تومانی در ۳ ماه اخیر

اما به اذعان فعالان بازار پروفیل، روند صعودی این کالا احتمالا تا پایان سال ادامه خواهد داشت. دلیل اصلی افزایشی شدن قیمت پروفیل در ماه های اخیر علاوه بر جو شب عید و همچنین صعودی شدن نرخ دلار، کمبود مواد اولیه تولیدی این محصول یعنی ورق در کشور است. 

به گفته بسیاری از فعالان بازار عرضه ورق فولاد مبارکه و اهواز به علت صادرات این محصولات، در ماه‌های اخیر به شدت کاهش پیدا کرده است، بنابراین نبود مواد اولیه و از طرف اجبار به واردات این کالا، قیمت آن را در بازار افزایشی کرده است. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =