کد خبر 9661
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

معاون بازرگانی مجتمع فولاد صنعت بناب عنوان کرد:

ادعای اتحادیه آهن فروشان بناب صحت ندارد/ هیچ محصول دپو شده‌ای نداریم!

ادعای اتحادیه آهن فروشان بناب صحت ندارد/ هیچ محصول دپو شده‌ای نداریم!

در روزهای اخیر نامه ای از سوی اتحادیه آهن فروشان بناب در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد اهالی بازار آهن بناب در حالی که از پیش اقدام به خرید میلگرد از یکی از تولید کنندگان به نام کشور کرده بودند، اما در موعد تعیین شده علی رغم در دست داشتن حواله خرید، موفق به دریافت میلگرد خریداری شده نشده‌اند.

به گزارش آهن نیوز، در روزهای اخیر نامه ای از سوی اتحادیه آهن فروشان بناب در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد اهالی بازار آهن بناب در حالی که از پیش اقدام به خرید میلگرد از یکی از تولید کنندگان به نام کشور نموده، اما در موعد تعیین شده علی‌رغم در دست داشتن حواله خرید، موفق به دریافت میلگرد خریداری شده نشدند.

این موضوع سبب شد تا خبرنگار آهن نیوز به پیگیری صحت و سقم این موضوع بپردازد تا آنجا که مسئولین کارخانه فولاد صنعت بناب ماجرا را تکذیب و توضیحاتی در این خصوص ارائه کردند.

برای روشن شدن ابعاد این موضوع ابتدا با بهروز پور محمدخان، از اعضای اتحادیه آهن فروشان بناب به گفت و گو پرداختیم:

وی با اشاره به اقدام شرکت فولاد صنعت بناب در فروش ال سی برای چند شرکت مختلف عنوان کرد: از حدود دو ماه قبل، شرکت فولاد صنعت بناب  ال سی‌هایی را برای چند شرکت صادر و چون بازار کشش خرید و فروش نداشت، این بارها، زیر قیمت بازار به مردم فروخته شد. پس از آن مشکلی که به وجود آمد، این بود که کارخانه روال معمول ۱۰- ۱۵ روزه برای تحویل بار را تغییر دادند. در حالی که فروشندگان (شرکت‌هایی که ال سی عرضه کردند)، ردیف حواله بار به مشتریان داده و مشتری از طریق سیستم کارخانه، که مشخصات کارخانه، مشخصات خریدار، شماره ردیف بار و... در آن ثبت شده می توانست مراحل خرید خود را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه نوسانات دلار باعث شد تا روال معمول تغییر کند؛ بیان کرد: بعد از نوسانات نرخ ارز، کارخانه سلیقه ای عمل کرده و بار عده ای از شرکت‌ها را تحویل داده و بار برخی از شرکت های دیگر را آزاد نمی کند.

پورمحمدخان بیان کرد: از اواخر آذرماه که متاسفانه تحت تاثیر نوسان نرخ ارز، این روند آغاز شده، فروشنده از سمت خریداران تحت فشار قرار گرفتند، در حالی که کارخانه به هیچ وجه جوابگو نیست.  ما موضوع را حتی از طریق اتحادیه، فرمانداری و اداره صنعت و معدن، پیگیری کردیم، اما کارخانه هر بار از زیر بار پاسخگویی شانه خالی می کنند. از طرفی دپوی کارخانه هم وضعیت مناسبی دارد و این‌گونه نیست که بار نداشته باشند.

وی افزود:  ما از دلایل این اتفاق بی اطلاعیم. اما متاسفانه اشخاصی روی کار آمدند که سابقه فعالیت خاصی در بازار آهن نداشته و چرخه معیوبی ایجاد کردند که تبعات زیادی برای فروشندگان از جمله شرکت ما، در پی داشته. ما حدود ۱۵ روز است که با خریداران درگیر هستیم و باید پاسخگو باشیم در حالی که کارخانه در مقابل ما پاسخگو نیست.

ادعای اتحادیه آهن فروشان بناب صحت ندارد/ هیچ محصول دپو شده‌ای نداریم!

در ادامه پیگیری‌های آهن نیوز برای روشن شن موضوع، مسئولین فولاد صنعت بناب، ادعای مطرح شده از سوی اتحادیه آهن فروشان بناب را تکذیب نمودند.

ابراهیمی؛ معاون بازرگانی مجتمع فولاد صنعت بناب، با بیان اینکه مجتمع فولاد صنعت بناب به عنوان بزرگترین تولید کننده بخش خصوصی و با پشتوانه بانک گردشگری، مشکل مالی ندارد که به چنین اقدامی دست بزند، عنوان کرد:  ادعای مطرح شده در خصوص عدم تحویل بار به خریداران ادعایی کذبی است، برخی از فروشندگان به اصطلاح (خالی فروش) بعد از نوسان قیمت در بازار، از فرصت استفاده کرده و به دلالی پرداختند.

وی افزود: ماجرا از این قرار است که  ۴ نفر دلال با هم خرید و فروش کردند و در این بین پولی رد و بدل شده و سفارشی ثبت نشده  و الان که موعد تحویل بار شده، ادعا می کنند که کارخانه فولاد بناب بدعهدی کرده و بار تحویل نمی دهد. بنابراین ادعایی که مطرح شده کذب است.

معاون بازرگانی مجتمع فولاد صنعت بناب با اشاره به محدودیت هایی که در بخش صنعت وجود دارد، عنوان کرد:  ما حدود دو هفته با قطعی برق و قطعی گاز مواجه بودیم، طبیعی است که کمی از حجم تولید روزانه ما کاسته شود، بازار ما عادت کرده به تولید روزانه ۳، ۴ هزار تن میلگرد توسط کارخانه؛ ما انتظار داریم محدودیت های موجود پیش روی فعالیت ها نیز مورد توجه قرار بگیرد، زمانی که دولت برق و گاز مورد نیاز ما را قطع کرده  و مواد اولیه از جمله آهن اسفنجی هم به خاطر قطعی برق آن کارخانه به دست ما نرسیده، ما چطور می توانیم نهایت ظرفیت خود را تولید کنیم؟ گاهی شرایط  ایجاب می کند، فقط برای اینکه کوره ها را روشن نگه داریم و کارگر از کار بیکار نشود، با همان ظرفیت تولید اندک هم پیش برویم، در حال حاضر روزی ۱۵۰۰ تن تولید داریم که تمام این مقدار از کارخانه خارج می شود و اینکه ادعا می شود کارخانه تولید خود را دپو می کند، صحت ندارد.

بیشتر بخوانید؛ 

مجتمع فولاد صنعت بناب پیشرو در تولید مفتول‌های آلیاژی

رشد ۱۲ درصدی تولید در فولاد صنعت بناب

کد خبر 9661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =