کد خبر 9678
۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان:

به دلیل محدودیت‌های تولید سودآوری شرکت‌های فولادی رو به کاهش است

به دلیل محدودیت‌های تولید سودآوری شرکت‌های فولادی رو به کاهش است

ویژه نامه عصر فولاد: به دلیل محدودیت‌های تولید، سودآوری شرکت‌های فولادی به شدت در حال کاهش است که بر روی سرمایه‌گذاری‌های جدید آنها بسیار اثرگذار است و برای شرکت‌های فولادی چالش بسیار بزرگی را در جهت توسعه رقم می‌زند.

به گزارش آهن نیوز، حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان با اشاره به چالش های صنعت فولاد در ایران گفت؛ همه فولادسازان دنیا، درگیر کاهش جهانی فولاد هستند. اما هم‌اکنون در داخل کشور، بیشتر از این که کاهش تقاضا داشته باشیم با کاهش تولید روبه رو هستیم که ما را دچار چالش کرده است. دلیل عمده‌ی این کاهش تولید، بحث محدودیت‌های انرژی است که در تابستان تقریبا دو الی دو و نیم ماه به دلیل کمبود و محدودیت برق، دچار کاهش تولید هستیم و در زمستان هم به همین میزان دچار محدودیت گاز هستیم و شرکت‌های تولیدی فولاد جمعاً حدود پنج ماه از زمان تولید را با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند تولید کنند.

وی درخصوص محدودیت‌های قطع برق کارخانه‌های صنعتی عنوان کرد: برای تأمین برق، شرکت‌ها به سمتی می‌روند که نیروگاه تأسیس کنند تا بتوانند خودشان را از محدودیت برق رها کنند اما در مورد گاز می‌توان گفت که متأسفانه هیچ راهکاری وجود ندارد زیرا تولید گاز در انحصار دولت است و بنابراین راهکار سریعی وجود ندارد. اگرچه ما در فولاد شادگان به این سمت می‌رویم که بتوانیم از هیدروژن به عنوان یک جایگزین استفاده کنیم ولی به هر حال سرمایه‌گذاری‌ها و محدودیت‌های خاص خودش را دارد که امیدوار هستیم با فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می‌دهیم بتوانیم کار را به ثمر برسانیم و جایگزین داشته باشیم.

کهزاد افزود: به دلیل محدودیت‌های تولید، سودآوری شرکت‌های فولادی به شدت در حال کاهش است که بر روی سرمایه‌گذاری‌های جدید آنها بسیار اثرگذار است و برای شرکت‌های فولادی چالش بسیار بزرگی را در جهت توسعه رقم می‌زند.

این گفت و گو در اولین شماره از ویژه نامه عصر فولاد منتشر شده است.

به دلیل محدودیت‌های تولید سودآوری شرکت‌های فولادی رو به کاهش است

بیشتر بخوانید

اولین ویژه نامه عصر فولاد منتشر شد

انتهای پیام/

کد خبر 9678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =