کد خبر 9706
۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

مهرداد اکبریان، دبیر انجمن سنگ آهن ایران:

کاهش حاشیه سود صادرات با سیاست‌گذاری‌های اشتباه

کاهش حاشیه سود صادرات با سیاست‌گذاری‌های اشتباه

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: به لحاظ بازار داخل به عنوان میزان مصرف سرانه در کشور، اعداد بالای ۳۵۰ کیلو در نظر گرفته شده بود و ظرفیت صادرات بالای ۲۰ میلیون تن برای بخش فولاد مدنظر بود.

به گزارش آهن نیوز، مهرداد اکبریان، دبیر انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به شرایط تولید فولاد در کشور گفت: ما در سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی را در ارتباط با سرمایه‌گذاری و توسعه در بخش تولید فولاد انجام داده‌ایم. به تبع بخش معدن و صنایع معدنی، هم افزایش ظرفیت داشتند و هم سعی کردند خودشان را با شرایطی که در طرح جامعه فولاد تبیین شده بود تطبیق دهند. انتظار این بود که در سال ۱۴۰۲ و حتی چند سال آینده، ایران در بهترین شرایط بازار قرار بگیرد.

وی افزود: به لحاظ بازار داخل به عنوان میزان مصرف سرانه در کشور، اعداد بالای ۳۵۰ کیلو در نظر گرفته شده بود و ظرفیت صادرات بالای ۲۰ میلیون تن برای بخش فولاد مدنظر بود.

اکبریان با اشاره به هزینه صادرات فولاد تصریح کرد: متأسفانه در این سال‌ها اتفاقات متعددی رخ داده بود که هیچکدام از این دو موضوع محقق نشده بود. ما علاوه بر اینکه هزینه‌های تولیدمان را در کشور افزایش دادیم، هزینه صادرات را هم به شکل مضاعف بالا برده‌ایم؛ اگر شرایط برای صادرات هم مهیا شود حاشیه سود آنچنانی را برای صادرکنندگان محصولات فولادی متصور نیستیم.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران در پایان عنوان کرد: به غیر از مباحثی مانند عوارض صادراتی یا اتفاقاتی مانند دمپینگ که در کشورهایی که روزی نقطه امید ایران برای صادرات مواد فولادی بودند رخ داده، بدقولی‌ها و بداخلاقی‌هایی نیز از سوی این کشورها صورت گرفته و مجموع‌ این اتفاقات باعث شده است ما نتوانیم بازار صادرات خوبی داشته باشیم.

 این گفت و گو در اولین شماره از ویژه نامه عصر فولاد منتشر شده است.

کاهش حاشیه سود صادرات با سیاست‌گذاری‌های اشتباه

بیشتر بخوانید؛ 

قیمت‌گذاری توسط بورس کالا رسماً تخلف است + فیلم

بی‌تدبیری مسئولان عامل کوچک شدن بازار فولاد/ هزینه تولید بالا، رقابت را از بازار گرفت

کد خبر 9706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =