کد خبر 9720
۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

تراژدی انتخاب سرمربی در فولاد خوزستان!

تراژدی انتخاب سرمربی در فولاد خوزستان!

شرایط فولاد اما در این فصل متفاوت از هر فصل دیگری بود چراکه انتخاب های عجیب در راس کادرفنی باعث شد که فضای مستولی بر این تیم دچار چالش های ناخواسته شود و همین موضوع باعث شد که میل به مقصود در این فصل برای این باشگاه هر بازی به بازی کمرنگ‌تر شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن نیوز؛ امیر کریمی:

فولادخوزستان جزو تیم های مدعی لیگ‌برتر است. داشتن آکادمی قوی در پایه و همچنین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افراری گسترده در سطح باشگاه و همچنین حمایت مالی مناسبی که از این باشگاه در حوزه‌های مختلف شکل می‌گیرد که همه و همه می‌تواند دال بر موفقیت یک تیم باشد به شرطی که مدیریت ورزشی با انتخاب‌های سالم و صحیح از این شرایط بهره لازم را در جهت منافع این تیم ببرد.

به همه این موارد اضافه کنید بافت اجتماعی خوزستان و اهواز، استعدادها و همچنین وابستگی مردم این خطه به فوتبال و فولاد که می‌تواند موتور محرکه هر تیم باشد. هوادار که جزو لاینفک فوتبال شمرده می‌شود برای امثال این تیمها موهبت الهی است که قدر آن ور فوتبال ما کمتر دانسته می‌شود.

شرایط فولاد اما در این فصل متفاوت از هر فصل دیگری بود چراکه انتخاب های عجیب در راس کادرفنی باعث شد که فضای مستولی بر این تیم دچار چالش های ناخواسته شود و همین موضوع باعث شد که میل به مقصود در این فصل برای این باشگاه هر بازی به بازی کمرنگ‌تر شود.

علی‌منصوریان و تماشاگران!

علی‌منصوریان در ابتدای فصل با نظر مدیریت به عنوان سرمربی فولاد انتخاب شد. کارنامه این مربی و همچنین نحوه انتخاب او و در نهایت یادگیری‌هایی که در پَس این انتخاب شکل گرفت همه و همه مشخص کرد که فولاد این فصل دچار بحران های خودساخته عجیبی خواهد بود. تقابل هواداران پرشور این تیم که مطالبه‌گر از سرمربی و مدیریت باشگاه بودند خیلی زود خود را نشان داد. "حیاکن، رها کن‌های" روی سکوها تا جاییکه درگیری‌های فیزیکی کادرفنی با بعضی از هواداران و لیدرها شکل گرفت، نشان از نبودن آرامش در بدنه این باشگاه در ابتدای فصل بود. در نهایت علی‌منصوریان با کارنامه سه باخت پیاپی از راس فنی این تیم برکنار شد و فولادی‌ها به دنبال یک مربی خارجی رفتند.

الگوی تراکتور و سپاهان

هواداران فولاد مطالبه سرمربی خارجی را در فضاهای مختلف مطرح می‌کردند امری که با شرایط تیم فولاد غیرمنطقی نبود. الگوی تراکتور با خمز و سپاهان با مورایس مدیریت این تیم را بر آن داشت که یک سمت و سوی چنین سبکی برود و با پیرمرد اسپانیایی قراردای امضا کند. از همان ابتدا مشخص بود که مارتینز اسپانیایی هم علی‌رغم همراهی افکار عمومی دچار چالش های زیادی از قبیل تفکرات تیمی و بکارگیری بازیکنانی که با نظر آنها حدب نشده بودند و همچنین مشکلات داخلی فوتبال در این تیم خواهد بود و آنها از این گرداب صرفاً با پیروزی در بازی ها نجات خواهند یافت.

امری که تحقق نیافت، اگرچه سطح کیفی بازی فولاد بالاتر رفت اما عطش هوادارن و مدیریت این تیم فرو ننشست و ایگناسیومارتینز در یک توافق دوجانبه بعد از باخت به چادرملو در جام‌حذفی از این تیم جدا شد.

دست پایین فولادی‌ها

در جدایی علی‌منصوریان و ایگناسیو مارتینز فولادخوزستان دست پایین را در توافق دوطرفه جدایی داشت. علی‌منصوریان که تا مدتها از احقاق طلب و حق خود می‌گفت و  مرد اسپانیایی هم که در خواست کل مبلغ یک‌سال خود و همچنین ۱۰ درصد فصل بعد را به همراه دو دستیار خود داشت. فولادی‌ها با انتخاب عجیب در راس کادرفنی خود حالا در همه جبهه‌ها متضرر شده‌اند، جه از جنبه مادی و چه از لحاظ شرایط این تیم در این فصل از مسابقات.
هفده بازی و تنها هجده امتیاز و حضور در جایگاه دوازدهم برا تیمی که روزگاری قهرمان و جزو مدعیان قهرمانی لیگ برتر بود اصلاً خوشایند نیست.

بازی با اسم‌ها

بعد از جدایی مارتینز گمانه‌زنی‌ها برای سرمربیگری این تیم شروع شد. از اسامی همچون یحیی‌گل‌محمدی، محمدربیعی، رسول خطیبی و در نهایت مهدی‌رحمتی که هر کدام دارای مسائل و مشکلات و کارنامه‌های مختلف بودند نام برده شد.

جالب اینجاست که به نظر می‌رسد در انتخاب سرمربی این تیم همچنان یک سردرگمی بزرگ در ندیران این تیم وحود دارد. صرف استفاده از نامها بدون توجه به کارنامه آنها باز هم این تیم را در همان منجلاب خودخواسته عدم نتیجه‌گیری و عدم رضایت هوادارن فرو خواهد برد.

سرنوشت منصوریان و مارتینز می‌تواند سرلوحه انتخاب سرمربی جدید برای ین تیم باشد. خصوصا که حالا این تیم نه در رقابت قهرمانی حضور دارد و نه احیانا سقوط را می‌توان برای آن متصور بود.

عدم توصیه‌پذیری مدیران و داشتن یک نقشه‌راه مناسب برای حضور آبرومندانه تا انتهای این فصل و همچنین حضور پرقدرت برای فصل بعد می‌تواند کمک شایانی به انتخاب اصلح برای این تیم کمک کند.

به نظر می‌رسد فعلا فولادی‌ها به احمدآل‌نعمه مربی بومی و کاپیتان خود بسنده کرده‌اند تا از شرایط آشفتگی فاصله بگیرند تا در فرصت مقتضی انتخاب درستی برای سکان این تیم داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 9720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =