کد خبر 9748
۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

آمادگی ایران برای ایجاد کارخانه‌های فولادی در افغانستان

آمادگی ایران برای ایجاد کارخانه‌های فولادی در افغانستان

سفیر ایران در افغانستان گفت: ایران تمایل به سرمایه‌گذاری در معادن کشور افغانستان دارد و برای تولید فولاد، باید سرمایه گذاری میان مدت برای تکمیل زنجیره انجام شود و ما برای اجرای آن آماده هستیم.

به گزارش آهن نیوز یک هیات تجاری و سیاسی افغانستان، مذاکره برای ایجاد یک کریدور پایدار از مسیر منطقه آزاد چابهار با همکاری ایران و چین را نیز آغاز کرده است.

در همین زمینه حسن کاظمی قمی سفیر ایران در افغانستان با تاکید بر اینکه برنامه راهبرد اقتصادی ۲ کشور تدوین و عملیات آن آغاز شده است، اظهار کرد: توسعه تجارت بین ۲ کشور یک اصل است و با توجه به اینکه افغانستان در تحریم هست و درآمدهای آن کاهش یافته با این حال روابط تجاری دو کشور در حال توسعه است.

وی افزود: در حال حاضر افغانستان یک کشور بکر است و ما اصرار داریم کشاورزی این کشور توسعه یابد و پنج میلیون تن کالای اساسی از طریق جایگزینی با کشت خشخاش را تولید کنیم.

کاظمی قمی ادامه داد: همچنین تمایل به سرمایه‌گذاری در معادن این کشور داریم و برای تولید فولاد باید سرمایه گذاری میان مدت برای تکمیل زنجیره انجام شود و ما برای اجرای آن آماده هستیم.

سفیر ایران در افغانستان با بیان اینکه ایران تمایل به جذب سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه از افغانستان دارد، اظهار کرد: در شرایط کنونی به دنبال تسهیل سرمایه گذاری و اصلاح قوانین و مقررات هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 9748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =