کد خبر 975
۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

ابلاغیه جدید نحوه قیمت‌گذاری مقاطع فولادی

ابلاغیه جدید نحوه قیمت‌گذاری مقاطع فولادی

در جدیدترین اطلاعیه بورس کالا از روز دوشنبه مورخ ۰۷/۰۶/۱۴۰۱ قیمت پایه شمش بلوم و مقاطع فولادیبا توجه به ابلاغیه‌های جدید عرضه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در جدیدترین اطلاعیه بورس کالا پیرو ابلاغیه‌های شماره ۵۵۷۵/۳۰۰/۴۰۱ مورخ ۱۹/۰۵/۱۴۰۱ و شماره ۵۲۵۱/۳۰۰/۱۴۰۱ مورخ ۱۰/۰۵/۱۴۰۱ به اطلاع می‌رساند از روز دوشنبه مورخ ۰۷/۰۶/۱۴۰۱ قیمت پایه شمش بلوم و مقاطع فولادی (تیر آهن، میگرد، نبشی و ناودانی) با توجه به ابلاغیه‌های فوق‌الذکر و لحاظ نمودن شرایط ذیل محاسبه و اعمال خواهد گردید:

ابلاغیه جدید نحوه قیمت‌گذاری مقاطع فولادی

ابلاغیه جدید نحوه قیمت‌گذاری مقاطع فولادی

نکته قابل توجه اینکه در صورتی که نسبت معامله به عرضه برای شمش بلوم کمتر از ۵۰ درصد و برای مقاطع فولادی کمتر از ۳۰ درصد باشد، با در نظر گرفتن بازه مثبت و منفی ۳ درد قیمت کشف‌شده هفته قبل بر اساس عملکرد عرضه‌کنندگان محاسبه و اعمال می‌گردد. عدم عرضه در دو هفته قبل توسط هر یک از عرضه‌کنندگان، قیمت پایه براساس کمترین قیمت محاسبه شده لحاظ خواهد شد.

نرخ پایه عرضه شمش بلوم برای هفته آتی بنا بر دستورالمعل جدید از سوی بورس کالا، به شرح زیر مورد بررسی و تخمین زده شد.

در دستورالعمل جدید آمده است که چنانچه حجم معاملات زیر ۵۰ درصد باشد، دامنه نرخ پایه به جای محاسبه بر اساس میانگین موزون معاملات دو هفته آخر بر اساس میانگین موزون اخرین هفته محاسبه می‌شود:

میانگین موزون آخرین نرخ معاملاتی شمش بلوم : ۱۲۶،۷۸۵ ریال
۱۲۶،۷۵۸ – ۳٪ ~= ۱۲۲،۹۵۶
۱۲۶،۷۵۸ +۳٪ ~= ۱۳۰،۵۶۱
دامنه قبلی ( ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ) :
۱۲۵،۸۳۱ ~ ۱۳۲،۶۵۵
حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ پایه قبلی و حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ تومان پایین‌تر از فرمول قبلی

انتهای پیام/

کد خبر 975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =