کد خبر 9777
۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

نخستین اسلب فولاد سفیددشت به دست متخصصان ایرانی تولید شد

نخستین اسلب فولاد سفیددشت به دست متخصصان ایرانی تولید شد

تلاش متخصصان و کارشناسان ایرانی روز دوشنبه هفتم اسفند ماه با تولید موفقیت‌آمیز اولین نمونه اسلب در واحد فولادسازی سفیددشت به بار نشست و طی ماه‌های آینده این محصول به بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ تلاش متخصصان و کارشناسان ایرانی با تولید موفقیت‌آمیز اولین نمونه اسلب در واحد فولادسازی سفیددشت به بار نشست و طی ماه‌های آینده این محصول به بازارهای داخلی و خارجی عرضه خواهد شد

اولین اسلب تولید شده در روز دوشنبه هفتم اسفند ماه ۱۴۰۲ با ضخامت ۲۰۰ میلی‌متر و عرض ۱۳۰ سانتی‌متر با ماشین ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد سپیددشت چهارمحال و بختیاری توسط نیروهای توانمند و متعهد ایرانی و بدون حضور کارشناسان خارجی و صرفاً با تکیه بر توان و دانش فنی بومی تولید شد.

بنا بر این گزارش، تکنولوژی تولید اسلب در واحد مذکور توسط شرکت «MME» طراحی و تامین و توسط شرکت فولاد پایا اجرایی شده است.

شرکت فولاد سپیددشت توانایی تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن اسلب با عرض‌های مختلف ۸۰ تا ۱۳۰ سانتی‌متر در دو ضخامت ۱۵۰ و ۲۰۰ میلی‌متری و قابلیت افزایش ظرفیت تولید تا یک میلیون تن اسلب در سال را نیز دارد.

با تکمیل واحد فولادسازی این شرکت، اشتغال‌زایی این طرح ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم خواهد بود.

شایان ذکر است واحد احیا مستقیم شرکت فولاد سپیددشت که تولیدکننده آهن اسفنجی است، سال ۱۳۹۵ افتتاح شد و به بهره‌برداری رسیده است و از این محصول برای تولید اسلب در واحد فولادسازی استفاده خواهد شد.

همچنین با راه‌اندازی این واحد اسلب، شرکت فولاد سپیددشت نخستین طرح از طرح‌های هفت‌گانه فولادی است که بعد از سال‌ها تلاش طی یکی دو سال گذشته، با هم‌افزایی و تلاش همه جانبه سازمان ایمیدرو، مدیریت و راهبردی شرکت ملی فولاد ایران، مشاور و پیمانکاران، مشکلات پیش روی این واحد مرتفع و به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر هر دو فاز آن تکمیل شده و محصول تولیدی آن اسلب است.

انتهای پیام/

کد خبر 9777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =