کد خبر 9788
۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

کاهش واردات ورق گالوانیزه با تولیدات «ورق خودرو»؛ خودروسازها مشتریان ما هستند

کاهش واردات ورق گالوانیزه با تولیدات «ورق خودرو»؛ خودروسازها مشتریان ما هستند

مدیرعامل شرکت ورق خودرو بیان کرد: شرکت ورق خودرو یکی از بزرگترین تولیدکنندکان ورق گالوانیزه در کشور و عضو هلدینگ فولاد مبارکه است که با تمرکز بر تولید ورق‌های گالوانیزه با گرید ویژه، نیاز صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و سایر صنایع مرتبط را برطرف می‌کند.

به گزارش آهن نیوز؛ حمید شجاعی، مدیرعامل شرکت ورق خودرو درخصـوص تحقق اقتصاد مقاومتی در این مجموعه اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در شرکت‌های تولیدی تعریف متفاوتی دارد، در بحث افزایش تولید به عنوان یکی از شاخصه هایی که می تواند به مشتریان در تامین به موقع نیازها کمک کند توانستیم با افزایش سی درصدی نسبت به سال گذشته به اهداف اقتصاد مقاومتی برسیم.

وی افزود: حوزه بعدی ما همکاری با شرکت های دانش بنیان و بومی سازی تجهیزات بود؛ در خصوص برخی تجهیزات که استراتژیک بود با پیمانکاران تعامل کرده و از آنها حمایت کردیم تا بتوانند تجهیزات را برای ما تولید کنند. در حال حاضر مراحل طراحی و خریدهای اولیه آن انجام شده و به زودی مراحل ساخت و تحویل را انجام می دهیم.

مدیر عامل شرکت ورق خودرو گفت: شرکت ورق خودرو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه در کشور و عضو هلدینگ فولاد مبارکه است که با تمرکز بر تولید ورق‌های گالوانیزه با گرید ویژه، نیاز صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و سایر صنایع مرتبط را برطرف می‌کند و به جرات می‌توان گفــت که ورق‌هــای فــولادی گالوانیزه، اصلی‌ترین مــاده اولیــه تولید قطعات، تجهیــزات و بدنه خودروها محســوب می‌شوند و بســته بــه نــوع کاربــرد، اســتانداردهای مختلفــی بــرای ایــن محصول تعریف شــده اســت.

وی افزود: شرکت ورق خودرو همواره خود را متعهد به توسعه پایدار از منظرهای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی می‌داند و رفع نیاز صنایع کشور را در اولویت خود قرار داده است. عملکرد این شرکت در بورس کالا و دستیابی به سهم بازار تقریبا ۵۰ درصدی از حجم معاملات ورق گالوانیزه در بازار به خوبی گویای این مطلب می باشد.

شجاعی در پایان تاکید کرد: در بحث ورق های گالوانیزه توانستیم نیازهای خودرو سازان را تامین کنیم، به طوری که نیاز کمتری به واردات ورق های گالوانیزه وجود داشته باشد، با کمک اقتصاد مقاومتی و بومی سازی حدود ده قطعه داخلی را تولید کردیم.

بیشتر بخوانید؛ 

افزایش افسارگسیخته قیمت ورق و پروفیل در بازار آهن

بررسی عملکرد بخش فلزات و معدن در بورس در ۱۰ ماه اول سال ۱۴۰۲

کد خبر 9788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =