کد خبر 9800
۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

معامله تیرآهن در کانال ۲۵ هزار تومان در بورس کالا

معامله تیرآهن در کانال ۲۵ هزار تومان در بورس کالا

طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز (نهم اسفند ۱۴۰۲)، ۲۵۱ هزار و ۴۸۸ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه و در انتهای معاملات با ریزش ۵۶/۸ درصد از محصولات حجمی به مقدار ۱۰۸ هزار و ۴۴۴ تن با میزان تقاضای ۲۴۴ هزار و ۲۹۱ تن معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز (نهم اسفند ۱۴۰۲)، ۲۵۱ هزار و ۴۸۸ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شد.

اما در انتهای معاملات با ریزش ۵۶/۸ درصد از محصولات، حجمی به مقدار ۱۰۸ هزار و ۴۴۴ تن معامله شد.

میزان تقاضای ثبت شده برای این حجم معامله شده بیش از دو برابر نسبت به حجم معامله شده و به حجم ۲۴۴ هزار و ۲۹۱ تن بود که عمدتا مربوط به عرضه‌های اعتباری تیرآهن و میلگرد بود.

حذف اکثر عرضه‌ها در معاملات امروز به دلیل تسویه نقدی و نبود تقاضا صورت گرفت و برخی نمادها به دلیل پر طرفدار بودن، آن هم به صورت اعتباری به فروش رفت.

معامله تیرآهن در کانال ۲۵ هزار تومان در بورس کالا

تیرآهن:

  • حجم عرضه شده: ۲۷ هزار و ۶۶۸ تن
  • میانگین نرخ پایه عرضه: ۲۳ هزار و ۵۲۹ تومان
  • حجم معامله شده: ۱۷ هزار و ۲۷۱ تن 
  • میانگین نرخ معامله شده: ۲۵ هزار و ۴۴۳ تومان

طبق آمار فوق، تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ریزش نزدیک ۳۷/۵ درصد نسبت به اطلاعیه عرضه که مربوط به عرضه‌های نقدی بود، حجمی به مقدار ۱۷ هزار و ۲۷۱ تن با میزان تقاضای نزدیک ۴ برابری به میزان ۶۷ هزار و ۵۳۴ تن معامله شد. 

این حجم تقاضا موجب شدت یافتن رقابت و افزایش میانگین قیمت معاملات شده و میانگین قیمت معاملاتی با ۷/۱ درصد افزایش به قیمت ۲۵ هزار و ۴۴۳ تومان ثبت شد.

 گفتنی است در جریان معاملات امروز رقابت کلا بر عرضه‌های اعتباری تیرآهن عرضه شده از طرف ذوب آهن اصفهان بود و عرضه‌های نقدی ظفر بناب، جهان فولاد غرب و ذوب آهن اطلس با ثبت کمترین حجم تقاضا و بدون رقابت قیمتی به فروش رفت.

پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۳ هزار و ۹۲۰ تومان مربوط به تیرآهن ۱۴ مجتمع جهان فولاد غرب و بالاترین قیمت معامله شده ۲۹ هزار و ۴۸۴ تومان مربوط به گرید تیرآهن ۲۰ ذوب آهن اصفهان است. 

میلگرد:

  • حجم عرضه شده: ۲۱۵ هزار و ۱۲۰ تن
  • میانگین نرخ پایه عرضه: ۲۳ هزار و ۱۱۷ تومان
  • حجم معامله شده: ۸۷ هزار و ۹۷۳ تن
  • میانگین نرخ معامله شده: ۲۳ هزار و ۵۳۳ تومان

در جریان معاملات امروز، ۲۱۵ هزار و ۱۲۰ تن میلگرد عرضه شده که با ریزش بیش از ۵۹ درصد نسبت به اطلاعیه عرضه، در نهایت به حجم ۸۷ هزار و ۹۷۳ تن معامله شد. میزان تقاضا برای این حجم معامله شده ۱۷۲ هزار و ۵۵۷ تن بود. این شرایط نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد متقاضی‌ها موفق به خرید میلگرد نشدند.

میانگین موزون نرخ پایانی این محصول ۲۳ هزار و ۵۳۳ تومان یا حدود ۲۵ هزار و ۶۵۱ تومان به اضافه ارزش افزوده و تقریبا ۴۶۴ تومان بالاتر از نرخ پایانی هفته گذشته (۲۳ هزار و ۶۹ تومان) بر روی سایت بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

پایین‌ترین قیمت معامله شده این محصول ۲۱ هزار و ۸۱۵ تومان و بیشترین قیمت ۲۵ هزار و ۹۲۴ تومان است.

ورق گرم

  • حجم عرضه شده: ۸ هزار و ۷۰۰ تن 
  • میانگین نرخ پایه عرضه: ۲۹ هزار و ۵۱۴ تومان
  • حجم معامله شده: ۳ هزار و ۲۰۰ تن 
  • میانگین نرخ معامله شده: ۳۰ هزار و ۵۵۰ تومان

ورق گرم عرضه شده در بازار امروز هم با ۵۶/۸ درصد ریزش نسبت به اطلاعیه عرضه با تقاضای نه چندان بالا به مقدار ۴ هزار و ۲۰۰ تن به فروش رفت.

میانگین نرخ پایانی این محصول با توجه به رقابت بر سر عرضه اعتباری فولاد کاویان با ۳/۵ درصد افزایش نسبت به نرخ پایه به قیمت ۳۰ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. 

گفتنی است نرخ معامله شده این هفته نسبته به میانگین نرخ پایانی هفته قبل به مبلغ ۲۸ هزار و ۵۳۸ تومان، ۷ درصد معادل ۲ هزار تومان افزایش دارد. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =