کد خبر 983
۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

وزیر اقتصاد:

استقلال مس سونگون از مطالبات رئیس‌جمهور است

استقلال مس سونگون از مطالبات رئیس‌جمهور است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اینکه با وجود دستور رئیس‌جمهور در خصوص استقلال شرکت مس سونگون و برخی شرکت‌های فولادی آذربایجان شرقی هنوز این اتفاق نیافتاده، نیازمند مذاکره با وزارت صمت است چون محاسبات مالی مس سونگون که در شرکت ملی مس ایران انجام می‌شود، باید تفکیک شود.

به گزارش آهن‌نیوز، مهدی خاندوزی در دیدار با استاندار و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی اظهار داشت: نگاه بخشی در بسیاری از دستگاه‌ها موجب گرفتاری و معطلی فعالان اقتصادی است و در آذربایجان شرقی گام‌های خوبی برای کاهش این مشکلات برداشته شده و انتظار نیز همین است که این استان به الگوی تسهیل فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی و تولیدی در کشور تبدیل شود و در این زمینه جهشی نسبت به سال‌های قبل صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه هماهنگی همه مسئولان استان با استانداری به‌عنوان نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی لازمه تحقق این امر است، افزود: اتفاقات مثبت ماه‌های اخیر نقطه شروعی برای رسیدن به ایدئال‌های شایسته آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت‌های متعدد آن به‌ویژه در بخش اقتصاد، صنعت و تولید است به‌گونه‌ای که در این مدت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل بند الف ماده ۱۸ لایحه بودجه به ۸۸۰ پروژه استان تخصیص یافته است.

وزیر اقتصاد سقف این اعتبارات را چهار هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: لازمه تخصیص این تسهیلات تلاش و پیگیری مسئولان استانی است و از متولیان این تبصره در آذربایجان شرقی نیز انتظار همراهی و همکاری بیشتر برای تسریع تخصیص را داریم.

وی در زمینه مطالبات مربوط به انتقال درآمدهای آذربایجان شرقی از دیگر استان‌ها نظیر حساب شرکت‌ها و یا مباحث مالیاتی به خود استان نیز گفت: این مشکل در بسیاری استان‌ها حل شده اما اینکه با وجود دستور رئیس‌جمهور در خصوص شرکت مس سونگون و برخی شرکت‌های فولادی آذربایجان شرقی هنوز این اتفاق نیفتاده، نیازمند مذاکره با وزارت صمت است چون محاسبات مالی مس سونگون که در شرکت ملی مس ایران انجام می‌شود، باید تفکیک شود.

خاندوزی تأکید کرد: در مورد برخی شرکت‌های دیگر استانی به‌ویژه در حوزه شرکت‌های فولادی نیز همین تفکیک حساب‌ها و صورت‌های مالی باید در ایمیدرو صورت گیرد و این تفکیک در سطح ملی لازمه بازگردان حقوق منطقه‌ای استان به مردم و فعالان تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/

کد خبر 983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =