کد خبر 9838
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

افزایش قیمت ۱۰۰۰ تومانی انواع ورق فولادی در بازار آزاد

افزایش قیمت ۱۰۰۰ تومانی انواع ورق فولادی در بازار آزاد

در اولین روز هفته (۱۲ اسفند) رشد نرخ انواع مقاطع و ورق فولادی همراه با نوسان رو به افزایش نرخ دلار ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در اولین روز هفته (۱۲ اسفند) رشد نرخ انواع مقاطع فولادی همراه با نوسان رو به افزایش نرخ دلار ادامه دارد. نرخ دلار نقدی هم اکنون در بازار آزاد بین کانال ۵۹ و ۶۰ هزار تومان در نوسان است. 

در این میان افزایش عرضه انواع ورق فولادی خصوصا از سمت بورس کالا در هفته‌های اخیر در بورس کالا مشهود بود.

بدین ترتیب که در هفته دوم اسفندماه ۷۳ هزار و ۵۵۷ تن ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد. فولادمبارکه اصفهان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ورق فولادی در این هفته بود. این هفته انواع مختلفی از ورق عرضه شد اما سهم ورق سرد B به مراتب بیشتر از دیگر انواع ورق بود.

این در حالی است که در بازار آزاد این محصول قیمت‌های انواع ورق فولادی همچنان افزایشی است. به عبارتی وزنه تاثیر ارز بر نرخ انواع ورق بر افزایش عرضه آن در بازار سنگین‌تر شد و بازار بدون توجه به افزایش عرضه، همچنان به افزایش نرخ ادامه می‌دهد.

از طرف دیگر هیجان و تکاپو ناشی از پایان سال و ترس از از افزایش بیشتر قیمت‌ها در سال جدید تقاضا برای خرید این محصولات را بالا برده و بر افزایش قیمت بیشتر آن دامن زده است.

بر همین اساس قیمت ورق دو میلیمتر رول فولاد مبارکه روز شنبه هفته قبل ۳۹ هزار و ۲۰۰ تومان بود که تا روز چهارشنبه هفته قبل به ۷۰ هزر و ۷۰۰ تومان رسید. این افزایش نرخ به اذعان بازاریان در ورق مبارکه به علت بالا رفتن ارز بوده و تقاضای آخر سال به این روند کمک کرده است.

امروز در اولین روز کاری هفته نیز این افزایش قیمت ادامه دارد طوری که نرخ ورق سیاه در سایزهای مختلف با افزایش هزار تومانی همراه بود که در جدول زیر قیمت انواع گریدهای آن ارائه شده است.

سایز  عرض (متر) قیمت ورق سیاه (تومان) قیمت ورق آجدار (تومان)
۳ رول ۱.۵ ۴۸.۶۰۰ ۵۲.۸
۴ رول ۱.۵ ۴۹.۲۰۰ ۵۴.۶
۵ رول ۱.۵ ۴۹.۲۰۰ ۵۳.۳
۶ رول  ۱.۵ ۵۰.۵۰۰ ۵۳
۸ رول  ۱.۵ ۴۹.۳۰۰ ۵۲.۴
۱۰ رول  ۱.۵ ۴۵.۴۰۰ _
۱۲ رول  ۱.۵ ۴۶.۰۰۰ _
۶ ۶*۱.۵ ۵۰.۷۰۰ _
۸ ۶*۱.۶ ۴۹.۵۰۰ _
۱۰ ۶*۱.۷ ۴۵.۶۰۰ _
۱۲ ۶*۱.۸ ۴۶.۰۰۰ _
۱۵ ۶*۱.۹ ۴۴.۸۰۰ _

بالا رفتن قیمت ارز باعث جهش قیمت ورق سیاه فولاد اکسین نیز شد و با اعمال افزایش نرخ دو بار در طول روز جاری نهایتا بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ افزایش نرخ در برخی سایزها شده و با قی سایزها نیز به علت نوسان بالا اعلام نرخ نشد. 
قیمت ورق سرد به علت به هم ریختن بازار ارز با تلاطم روبرو شده و بسیاری از مبادی از اعلام نرخ خودداری کردند. 

 افزایش قیمت ارز همراه با بالا رفتن قیمت ورق گرم نیز باعث افزایش قیمت ورق گالوانیزه شد طوری که در معاملات امروز نیز ورق گالوانیزه تاراز شهرکرد و فولاد امیرکبیر کاشان با افزایش هزار تومانی همراه بود و با میانگین قیمتی ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده عرضه شد. بیشتر گریدهای این ورق نیز از طرف این شرکت با نوسان روبه رو بودند و اعلام نرخ نشدند. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =