کد خبر 9842
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸

مدیرعامل فصبا در دورهمی مدیران بازار سرمایه:

دخالت و نرخ‌گذاری کمکی به بازار نمی‌کند

دخالت و نرخ‌گذاری کمکی به بازار نمی‌کند

دورهمی تخصصی مدیران بازار سرمایه با حضور تعدادی از مدیران اجرایی کشور در زمینه بازر بورس و اوراق بهادار در سالن همایش‌های نوآوری و شکوفایی در تهران هم اکنون در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، دورهمی تخصصی مدیران بازار سرمایه با حضور تعدادی از مدیران اجرایی کشور در زمینه بازر بورس و اوراق بهادار در سالن همایش‌های نوآوری و شکوفایی در تهران هم اکنون در حال برگزاری است.

دخالت و نرخ‌گذاری کمکی به بازار نمی‌کند

طبق گزارش‌ها از جلسه دورهمی سالانه مدیران بازار سرمایه، به گفته افزاد شرکت‌ککنده در این جلسه وضعیت تامین مالی دولت و شهرداری از ۵۷ درصد در سال گذشته به  به ۷۸ درصد رسیده است. 

وضعیت تامین مالی شرکتی در ۴ سال اخیر اوراق مرابحه ازسال ۹۹ تا ۱۴۰۲ از ۳ درصد به ۴۹ درصد رسیده و اوراق اجاره ۲۶ درصد بوده است.

نسبت تامین مالی سرمایه از کل تامین مالی شرکتی از ۹۴ در سال ۱۳۹۹به ۶۳ درصد در سال جاری رسیده است.

انتشار اوراق اجاره و مرابحه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۰ درصد تامین مالی شرکتی را به خود اختصاص داده است.

احسان دشتیانه مدیر عامل صبا فولاد خلیج فارس در این جلسه بیان کرد: تصمیمات خلق الساعه و ثانیه‌ای در کشور بسیار شده و با توجه به تصمیمات مسئولان مختلف و گاهی با کسب اختیارات بالاتر، بازار ارز ثابت می‌ماند و فنر آن بدون در نظر گرفتن عواقب آن، ثابت نگه داشته می‌شود.

وی در ادامه افزود: ۳۰ همت خروج از فیکس اینکام داشته ایم که به صندوق‌های سرمایه گذاری آسیب می‌زند.

دشتیانه خاطرنشان شد: در تمامی تصمیمات، بازار سرمایه اولویت رده چندم است و تقریبا همه چیز نسبت به آن در اولویت بالاتری هستند. اگر دولت تصمیم جدید برای آن نگیرد مشکلات بازار در سال آینده بزرگتر می‌شود.

او ادامه داد: ارزش بازار سرمایه  ۱۶۰ هزار میلیارد دلار است در حالی که ارزش آن در سایر کشورها ۱۰۴ هزار میلیارد دلار است. ضمن اینکه شرکت‌های تودلی بسیاری نیز داریم.

مدیرعامل فصبا گفت: اگر گروهی که به دنبال تفکر دلارزدایی هستند موفق شوند، به اندازه ده برابر همه مشکلات زیان آور خواهد بود.

او بیان کرد: در هیچ دوره‌ای دخالت و نرخ گذاری کمکی به مصرف‌کننده نکرده و فقط سود آن به نفع واسطه و دلالان است.

وی در ایان گفت: ماده ۱۸ توسعه ابزارهای مالی، دولت را منع از  دخالت می‌کند به استثنای دارو و اگر همین ماده به درستی اجرا شود بازار سهام نفس تازه‌ای خواهد کشید.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =