کد خبر 9844
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

چرا قیمت میلگرد و آهن در سایت‌های فروش با قیمت کارخانه تفاوت دارد؟

چرا قیمت میلگرد و آهن در سایت‌های فروش با قیمت کارخانه تفاوت دارد؟

عضو هیات مدیره اتحادیه آهن تهران گفت: این اختلاف قیمت طبیعی است چراکه سایت‌های مذکور متعلق به شرکت‌ها و بعضا بانک‌هایی هستند که از قبل کالا را خریداری و براساس تغییر و تحولات، کالای خود را قیمت گذاری می‌کنند و قطعا این قیمت‌گذاری با قیمت کارخانه یکسان نیست.

پیگیری‌های خبرنگار آهن نیوز از کارخانه های فولادی نشان می‌دهد که قیمت‌های اعلامی از سوی سایت‌های فروش آنلاین با قیمت کارخانه در مواردی اختلاف دارد.

محمدصادق چیت‌ساز، عضو هیات مدیره اتحادیه آهن تهران در گفت و گو با خبرنگار آهن نیوز، با اشاره به تفاوت قیمت کارخانه و قیمت سایتهای فروش آنلاین عنوان کرد: این اختلاف قیمت طبیعی است چراکه سایت های مذکور متعلق به شرکت‌ها و بعضا بانک‌هایی هستند که از قبل کالا را خریداری و براساس تغییر و تحولات، کالای خود را قیمت گذاری می‌کنند و قطعا این قیمت گذاری با قیمت کارخانه یکسان نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی اوقات قیمت سایت های آنلاین پایین تر و گاهی بالاتر از قیمت اعلامی کارخانه است، اعلام کرد: اساس این قیمت گذاری به قیمت بورس کالا و همچنین عرضه و تقاضا در بازار آزاد بستگی دارد.

چیت ساز تصریح کرد: قیمتهای روزانه در بورس کالا ساعت ۱۱:۳۰ اعلام و تا ساعت ۱۴ همان روز اعتبار دارد؛ به عبارتی قیمت‌های بورس کالا تنها ۳ ساعت اعتبار دارد و بعد از ساعت ۱۴، قیمت محصول، قیمت روز بعد خواهد بود.

این عضو هیات مدیره اتحادیه آهن تهران درباره اینکه چرا در مواردی سایت فروش از اعلام قیمت خودداری می کنند، توضیح داد: باتوجه به نوسان نرخ ارز و افزایش قیمت آن و نیز تاثیر پذیری مستقیم قیمت آهن آلات از سیر صعودی و نزولی قیمت ارز، سایت‌ها از قیمت گذاری خودداری می کنند.

چیت ساز با اشاره به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر عنوان کرد: در حال حاضر یورو وارد کانال ۶۰ هزار تومان شده و قاعدتاً نرخ آهن آلات نیز افزایش پیدا می‌کند که البته این افزایش قیمت بعد از عید بیشتر نمایان می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سایت های آنلاین وابسته به شرکت‌ها و بعضا متعلق به بانک ها هستند؛ لذا زمانی که این مجموعه ها به پول نیاز دارند، تصمیم می‌گیرند محصولی که قیمت آن در کارخانه ۲۶.۱۰۰ اعلام شده را با ۴۰۰ توامان اختلاف قیمت، ۲۵.۷۰۰ در بازار عرضه کند تا ۳ برابر این اختلاف قیمت را در بازار جبران کند. این اتفاق قطعا مشکلاتی را در بازار به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید؛ 

حق اتحادیه‌ است که بداند در بورس کالا چه می‌گذرد/ بهانه‌ای برای گرانی وجود ندارد!

بررسی کاهش حاشیه سود تولیدکنندگان میلگرد در زمستان ۱۴۰۲

کد خبر 9844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =