کد خبر 9866
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

معامله ناودانی در کانال ۳۱ هزار تومان در بازار آهن

معامله ناودانی در کانال ۳۱ هزار تومان در بازار آهن

در پی تلاطم بازار ارز در طول یک هفته گذشته و رشد مداوم آن تا کانال ۶۰ هزار تومان، نرخ انواع مقاطع فولادی نیز به تبعیت از این فاکتور مهم با رشد همراه بود، طوری که محصول ناودانی در طول این هفته به طور میانگین حدود ۲.۷۵۰ تومان افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در پی تلاطم بازار ارز در طول یک هفته گذشته و رشد مداوم آن تا کانال ۶۰ هزار تومان که تا روز گذشته ادامه داشت، نرخ انواع مقاطع فولادی نیز به تبعیت از این فاکتور مهم با رشد همراه بود، طوری که محصول ناودانی در طول این هفته به طور میانگین حدود ۲.۷۵۰ تومان افزایش داشته است.

بدین ترتیب نرخ ناودانی ۶ اصفهان که در روز دوم اسفند سال جاری با قیمت میانگین ۲۸ هزار و ۲۵۰ تومان در حال معامله بود، امروز به طور متوسط با قیمت ۳۱ هزار تومان در اکثر مبادی فروش معامله شد.

البته لازم به ذکر است که این افزایش حدود ۳ هزار تومانی به تدریج و در طول هفته افتاق افتاده که بیشترین رشد نیز روز گذشته و به مقدار ۱۰۰۰ تومان بود، اما امروز با افت مجدد دلار به کانال ۵۸ هزار تومان کمی از آشفتگی بازار کاسته شده و رشد قیمتی آن در حد ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان در برخی مبادی فروش همراه بوده است. 

نمودار زیر روند تغییرات قیمتی محصول ناودانی را در طول هفته گذشته نشان می‌دهد:

معامله ناودانی در کانال ۳۱ هزار تومان در بازار آهن

همچنین گفتنی است در آخرین عرضه محصول ناودانی در بورس کالا، عرضه آن در روز ۸ اسفند سال جاری با استقبال چشمگیری مواجه شده بود و در پی این استقبال، برای ۲ هزار و ۶۶ تن ناودانی که در سایزهای ۸، ۱۰، ۱۲ ۱۴ و ۱۶ از طرف چهار شرکت به صورت اعتباری عرضه شده بود، نرخ پایانی با رقابت بالا و حدود ۴ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۲۴ هزار و ۳۴۲ تومان به فروش رفت.

هرچند به گفته فعالان بازار، این افزایش در رشد قیمت‌ها، علاوه بر نرخ دلار و تکاپوی آخر سال، به دلیل نبود نقدینگی در بازار نیز برمی‌گردد چرا که معاملات روی اکثر عرضه‌های نقدی ضعیف است و با این که نرخ پایه عرضه هم چون بر اساس معاملات اعتباری شمش پایه گذاری شده و همیشه جلوتر از بازار حرکت می‌کند، بر رشد بیشتر قیمت‌ها دامن زده است. 

جدول زیر نرخ روز محصول ناودانی در بازار آزاد در زوز جاری را نشان می‌دهد: 

عنوان طول شاخه (متر) وزن شاخه( کیلوگرم) قیمت (ریال)
ناودانی ۶ ۶ ۲۵ ۳۲۰.۰۰۰
ناودانی ۶ ۶ ۳۰ دارای نوسان
ناودانی ۸ ۶ ۲۸ ۳۱۷.۰۰۰
ناودانی ۸ ۶ ۳۸ ۳۱۰.۰۰۰
ناودانی ۱۰ ۶ ۳۹ ۳۱۶.۰۰۰
ناودانی ۱۰ ۶ ۴۹ ۳۱۰.۰۰۰
ناودانی ۱۲ ۶ ۶۰ ۳۱۰.۰۰۰
ناودانی ۱۴ ۶ ۷۲ ۳۱۰.۰۰۰
ناودانی ۱۶ ۶ ۸۵ ۳۱۰.۰۰۰

انتهای خبر/

کد خبر 9866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =