کد خبر 9885
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

بورس کالا| معامله شمش فولاد خوزستان در کانال ۲۳ هزار تومانی/۹۴ درصد محصولات به فروش رفت

بورس کالا| معامله شمش فولاد خوزستان در کانال ۲۳ هزار تومانی/۹۴ درصد محصولات به فروش رفت

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی شامل تختال C، شمش بلوم و میلگرد و ورق گرم HR، با ریزش ۶/۸ درصد محصولات، مابقی به حجم ۵۲۹ هزار و ۶۸ تن با میزان تقاضای خوب به حجم ۷۰۰ هزار و ۱۰۳ تن به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز در جریان عرضه‌های محصولات فولادی در بورس کالا ۵۶۷ هزار و ۷۳۳ تن محصول فولادی شامل انواع تختال C، شمش بلوم و میلگرد و ورق گرم HR عرضه شد.

در انتهای معاملات با ریزش ۶/۸ درصد محصولات، مابقی به حجم ۵۲۹ هزار و ۶۸ تن به فروش رفت. در واقع بیش از ۹۴ درصد محصولات عرضه شده امروز در بورس کالا مشتری داشت.

عرضه‌ها با استقبال خوبی در حدود ۷۰۰ هزار و ۱۰۳ تن که عمدتا مربوط به شمش و ورق‌ اعتباری مبارکه بود، به طور کامل به فروش رفت.

بورس کالا| معامله شمش فولاد خوزستان در کانال ۲۳ هزار تومانی/۹۴ درصد محصولات به فروش رفت

در ادامه جزئیات آمار معاملات ارائه شده است:

شمش بلوم
حجم عرضه شده شمش: ۱۶۶ هزار و ۷۱۳ تن
نرخ پایه شمش: ۲۰ هزار و ۴۸۵ تومان
حجم معامله شده شمش: ۱۵۳ هزار و ۴۸ تن 
نرخ معامله شده شمش: ۲۱ هزار و ۱۵۳ تومان

نکته قابل توجه در جریان معاملات امروز شمش بلوم، عرضه حدود ۱۲ درصد حجم عرضه شمش فولادی به صورت اعتباری بود که از طرف سه شرکت کاوه جنوب کیش، فولاد خوزستان و ارفع بود که بیشترین تقاضا و رقابت داشت، و میانگین نرخ معامله شده برای آنها ۲۲ هزار و ۹۱۴ تومان است.

طوری که برای عرضه ۱۰ هزار تن شمش بلوم کاوه جنوب کیش بالاترین رقابت ثبت شده و نرخ آن حدود ۱۲ بالاتر نسبت به نرخ پایه و به قیمت حدود ۲۲ هزار و ۵۵۳ تومان، معامله شد.

در این میان ۵ هزار تن عرضه شمش بلوم فولاد خوزستان نیز در عرضه اعتباری با ال‌سی ۹۰ روزه با کارمزد ماهیانه ۲ درصد، با تقاضای اولیه ۱۱ هزار تنی، معاملات در قیمت میانگین ۲۳ هزار ۴۹۳ تومان به ازای هر کیلو (۱۲ درصد بالاتر از قیمت پایه) انجام و بالاترین قیمت امروز شمش برای آن ثبت شد.

قیمت میانگین پیشین محصول این شرکت در بورس کالا ۲۱ هزار ۳۶۳ تومان به ازای هر کیلو بوده است و امروز قیمت آن نسبت به معاملات هفته گذشته، ۲.۱۳۰ تومان به ازای هر کیلو معادل ۱۰ درصد افزایش یافت.

در مجموع در معاملات امروز با ریزش ۸/۱ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۱۵۳ هزار و ۴۸ تن با میزان تقاضای بالا به مقدار ۳۰۳ هزار و ۹۹۳ تن ثبت شد.

اما نکته قابل توجه این بود در معاملات این هفته با اینکه بیش از ۸۰ درصد محصولات به صورت تسویه نقدی عرضه شده بودند اما بازهم تقاضا و رقابت برای خرید بالا گرفت طوریه نرخ معاملاتی نسبت به هفته گذشته که به مبلغ  ۲۰ هزار و ۷۳۵ تومان، افزایش حدود ۴۱۸ تومان بالاتر با قیمت ۲۱ هزار و ۱۵۳ تومان معامله انجام شد. 

کمترین نرخ معامله شده این محصول در جریان معاملات امروز ۱۹ هزار ۶۰۰ تومان مربوط به گرید شمش بلوم طول کوتاه (۵SP(۱۵۰*۱۵۰ متعلق به فولاد کاوه جنوب کیش (با عرضه نقدی) و بالاترین نرخ حدود ۲۳ هزار و ۴۹۱ تومان برای فولاد خوزستان برای گرید شمش بلوم طول کوتاه (۵SP(۱۵۰*۱۵۰ ثبت شد.

تختال C 
حجم عرضه شده تختال: ۷۱ هزار تن
نرخ پایه تختال: ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان
حجم معامله شده تختال:  ۴۶ هزار تن
نرخ معامله شده تختال: ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان

میلگرد
حجم عرضه شده ورق رنگی: ۹۰ هزار تن 
نرخ پایه ورق رنگی: ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان 
حجم معامله شده ورق رنگی: ۹۰ هزار تن 
نرخ معامله شده ورق رنگی: ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان 

امروز همچنین سه گرید میلگرد به حجم ۹۰ هزار تن از سمت ذوب آهن اصفهان عرضه شده بود که در پایان معاملات نیز بدون رقابت قیمتی خاصی براساس نرخ پایه ۲۲ هزار ۲۰۰ تومان که برای هر سه گرید ثبات بود، به فروش رفت. 

ورق گرم HR
حجم عرضه شده ورق سرد: ۲۴ هزار ۲۰ تن 
نرخ پایه ورق سرد: ۲۲ هزار و ۹۱۶ تومان 
حجم معامله شده ورق سرد: ۲۴ هزار ۲۰ تن 
نرخ معامله شده ورق سرد: ۳۲ هزار و ۹۱۳ تومان 

در پایان معاملات امروز ورق گرم فولاد مبارکه، برای حجم عرضه شده ۲۴ هزار و ۲۰ تنی، ۲۵۳ هزار و ۱۱۰ تن تقاضا وجود داشت، در اثر استقبال از خرید این محصول میزان رقابت بالا رفته و نرخ معامله شده آن با ۴۳/۶ درصد بالاتر از نرخ پایه به قیمت ۳۲ هزار و ۹۱۳ تومان به فروش رفت. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 9885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =