کد خبر 9886
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

بازار آهن تا اطلاع ثانوی افزایشی است/ معامله میلگرد در کانال ۲۸ هزار تومان

بازار آهن تا اطلاع ثانوی افزایشی است/ معامله میلگرد در کانال ۲۸ هزار تومان

به گفته برخی از فعالان بازار آهن، در حال حاضر با توجه به اوضاع بازار چه مشتری باشد چه نباشد، بازار راه خود را ادامه خواهد داد. پس بهتر است با خرید به موقع، ارزش سرمایه خود را حفظ کنند چرا که روند بازار تا اطلاع ثانوی افزایشی است. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ دلار امروز ۱۴ اسفند ماه همچنان در حال رشد است و با رشد حدود ۵۰۰ تومانی نسبت به دیروز هم اکنون با قیمت ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان در حال معامله است. 

هر چند به گفته برخی فعالان با توجه به روزهای پایانی سال و اینکه سیاست بانک مرکزی این بوده که پایان سال را با نرخ دلار پایین تحویل دهد احتمال اصلاح نرخ دلار در روزهای آینده وجود دارد، اما با جو حاکم بر بازارهای کالایی این اصلاح بعید به نظر می‌رسد. 

در بازار آهن فولاد نیز طی دو روز گذشته، بازار حسب عقب نشینی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی دلار، تازه داشت آرام می‌گرفت که صعود دلار به مرز ۶۰، آتش التهاب را امروز در بین مبادی فروش شعله‌ور کردند و دوباره پیشنهاد قیمت دادن‌های لحظه‌ای قوت گرفت.

در این میان علاوه بر راهیابی قیمت دلار به کانال ۶۰ هزار تومانی، یکی از دلایل مهم دیگر که فروشندگان را رغبت به فروش بار موجود خود ندارند، نحوه تسویه خریداران در پایان سال است چرا که به موقع تسویه نمی‌کند.

به گفته برخی از فعالان بازار آهن، در حال حاضر با توجه به اوضاع بازار چه مشتری باشد چه نباشد، بازار راه خود را ادامه خواهد داد پس بهتر است با خرید به موقع، ارزش سرمایه خود را حفظ کنند چرا که روند بازار تا اطلاع ثانوی افزایشی است. 

اما موضوعی که به گفته فعالان بازار محرز است، کارخانجات بخش خصوصی در لایه‌های مختلف شمش و نورد به کمک نوسانات دلاری و محرک معاملات بورس کالا فعلا در بازار دست پیش را دارند و تاخت و تاز می‌کنند.

بدین ترتیب که نرخ میلگرد در برخی کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۱۰۰ الی ۸۵۰ تومانی همراه بود.

به عنوان نمونه کارخانه کاوه تیکمه داش، سایز ۸ میلگرد خود را با ۳۵۰تومان افزایش، ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان و سایز ۱۰ را با ۷۰۰ تومان افزایش به قیمت ۲۷ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کرد.

همچنین کف نرخ پیشنهادی میلگرد آجدار در بازار به بالای ۲۶۵۰۰ تومان به اضافه مالیات بر ارزش افزوده تغییر پیدا کرد.
                   
نرخ روز تیرآهن نیز امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود.

اما کارخانه‌های ذوب آهن اصفهان و ظفربناب در محصولات خود کاهش قیمت ۵۰ الی ۱۰۰ هزارتومانی را اعمال کردند.

بدین ترتیب که نرخ اعلامی تیرآهن ۱۲ ذوب آهن در بخش شاخه‌ای با قیمت ۵۳۰ هزار تومان و سایز ۳۰ با قیمت ۱ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان بود. 

انواع ورق سیاه نیز امروز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمت همراه بود اما کارخانه‌ فولاد کاویان با ۱۰۰ الی ۱۵۰۰ تومان افزایش در برخی سایزها و فولاد اکسین با ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان رشد قیمتی همراه بود و بین ۳۲ هزار تومان تا ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان متغیر بود.  

ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی در اکثر کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۷۰۰ تومانی همراه بود.

پروفیل امروز در برخی کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۲۰۰ الی ۷۰۰ تومانی همراه بود، نرخ قوطی پروفیل تولیدی از ورق مبارکه با قیمت میانگین ۴۳ هزار تومان و تولیدی ورق اهواز با قیمت میانگین ۴۲ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد.

نبشی و ناودانی امروز در اکثر کارخانه‌ها با افزایش قیمت ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومانی همراه بود و نرخ معاملاتی نبشی اصفهان به طور میانگین ۳۰ هزار تومان و ناودانی ۶ متری ۳۱ هزار تومان بود. 

انتهای پیام/

کد خبر 9886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =