کد خبر 992
۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱

قلعه‌نوعی به مورایس باج نداد

قلعه‌نوعی به مورایس باج نداد

گل‌گهر و سپاهان در حالی به تساوی رسید که نیمه مربیان را امیرقلعه‌نوعی با تغییراتی که داد از مورایس پرتغالی برد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، تساوی دو تیم گل‌گهر سیرجان و سپاهان اصفهان در حالی رقم خورد که دو تیم با یک بازی رو به جلو و چشم‌نواز سعی بر مغلوب کردن یکدیگر داشتند.

سپاهانی‌ها در حالی پا به این میدان گذاشته بودند که از دو بازی قبلی خود ۶ امتیاز را اندوخته بودند و گل‌گهری‌ها بالعکس آنها برای رسیدن به اولین برد تلاش می‌کردند.

امیر قلعه‌نوعی و تیمش با همان فلسفه دوندگی بی‌امان در حقیقت بازی فیزیکی و استفاده از بازی مستقیم و کناره‌ها و همچنین ضربات کاشته وارد بازی شدند. گل‌گهر با پرس بسیار سنگین در ابتدا برای از بین بردن خط ساخت بازی سپاهان در این بازی وارد عمل شد که به واقع در ناکارآمد کردن این خط از بازی سپاهان هم موفق عمل کرد، بدست آوردن چند موقعیت مناسب با شیوه فشار از جلو و پِرِس سنگین نشان از ظرفیت‌های روانی و فیزیکی این تیم در این بازی داشت. سپاهانی‌ها اما با داشتن بازیکنان باتجربه بیشتر به حفظ و کنترل بازی در این فشار سنگین پرداختند تا بتوانند در زمان مقتضی ضربه خود را به گل‌گهر وارد کنند. مورایس حالا کاملاً نشان داده که در خانه حریفان ریسک کمتری را انجام می‌دهد و برای گل زدن منتظر اشتباهات حریف می‌ماند مانند اتفاقی که در آزادی برای استقلال افتاد و سپاهان با دو گل این تیم را شکست داد. زدن گل روی یک ضربه کاشته توسط میلاد زکی‌پور نشان از این واقعیت دارد.

مسئله اساسی این بازی اما در نیمه دوم قابل بررسی است، نیمه‌ای که متعلق به نیمه مربیان است. سپاهان با دبل زکی‌پور سرمست از خوشحالی بود و شاید تا حدودی کار را تمام شده می‌دانست که امیرقلعه‌نوعی توانست با تغییر تاکتیکی که انجام داد و همچنین آوردن  نوید عاشوری ابتکار عمل را بدست بگیرد. برای سپاهان که خود را در قامت یک مدعی قهرمانی در این ۳ هفته مطرح کرده است حتما بحث پرداختن به فاز دفاعی این تیم از نان شب برای مورایس و کادرفنی این تیم واجب‌تر است، به گل‌های زده  نساجی و گل‌گهر در مقابل سپاهان توجه کنید قطعاً هرچقدر فاز انتقال و حمله این تیم مقتدرانه عمل می‌کند فاز دفاعی آنها دچار ایراد است شاید یکی از دلایل آن تنها ماندن خط دفاعی این تیم در مصاف‌های تک به تک برابر حریفان باشد. در هر صورت سپاهات در بازی‌های بزرگ با این روند فاز دفاعی شکننده‌ای خواهند داشت.

گل‌گهر با دو گلی که به ثمر رساند توانست از کامبک دلنشینی را بزند و خود را به عنوان یکی از مدعیان کورس قهرمانی مطرح کند اما در این مسیر نباید ازتاثیرات روانی امیرقلعه‌نوعی و نحوه بازی گرفتن او در گل‌گهر به سادگی گذشت.

سپاهانی‌ها در بیست دقیقه انتهای بازی اما چندین موقعیت را از دست دادند که براساس حملات سریع در ضدحملات این تیم شکل می‌گرفت و شاید یک قسمتی از کامبک گل‌گهر مدیون گل نزدن‌های اواخر باری سپاهان هم باشد.

انتهای‌پیام / الف.ک

کد خبر 992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =