کد خبر 997
۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

نوسانات در سنگ‌آهن ادامه دارد

نوسانات در سنگ‌آهن ادامه دارد

سود فعلی کارخانجات فولاد قابل قبول است که باعث افزایش اشتیاق کارخانه‌های فولاد برای تولید و همچنین تقاضای آنها برای سنگ‌آهن می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، دیروز قیمت سنگ‌آهن پس از باز شدن بازار در حال افزایش بود و در پایان با افزایش ۲.۶۵ درصدی به ۷۱۶ یوان در هر تن رسید. رشد قیمت سنگ‌آهن عمدتاً ناشی از سیاست‌های کلان مطلوب، انتظار بیشتر برای بهبود تقاضای پایانه‌ها، بهبود تمایل بازار به سمت قیمت فلزات آهنی و همچنین افزایش مستمر تقاضا بوده است.

در ۲۴ آگوست، بازرگانان تمایل کمتری به حمل و نقل داشتند و کارخانه‌های فولاد عمدتاً در صورت نیاز مجدداً انبار می‌کردند، بنابراین معاملات لحظه‌ای در حد متوسط ​​بود.

قیمت نقدی سنگ‌آهن PB در شاندونگ عمدتاً بین ۷۵۰ – ۷۵۵ یوان در هر تن حرکت کرد که نسبت به روز معاملاتی قبل ۵ یوان در هر تن افزایش یافت. قیمت نقدی سنگ‌آهن PB در تانگشان بین ۷۵۵ – ۷۶۰ یوان بر تن بود که نسبت به روز معاملاتی قبلی ثابت بود.

در حال حاضر، اولویت به حفظ رشد ثابت در کل اقتصاد کلان داخلی است و آخرین کاهش LPR نیز نشان‌دهنده سیاست‌های مالی تسهیل‌کننده بالقوه است. بنابراین، کل جو کلان داخلی نسبتاً خوش‌بینانه است. با فرا رسیدن فصل اوج سنتی فلزات آهنی و اجرای سیاست‌ها، تقاضای نهایی فولاد احتمالاً بهبود می‌یابد.

بر اساس داده‌های منتشر شده، تا ۲۴ آگوست، متوسط ​​نرخ بهره‌برداری کوره بلند ۹۳.۱۶ درصد بود که ۱.۱۹ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشت. نرخ بهره‌برداری از ظرفیت کوره بلند ۹۴ درصد بود که ۱.۲۴ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشت.

متوسط ​​تولید روزانه آهن خام تمام کارخانه‌های فولاد با ۳۱۸۰۰ تن در هفته به ۲.۲۵۱۱ میلیون تن افزایش یافت و میانگین تولید روزانه آهن خام در تمام کارخانه‌های فولاد داخلی ۲.۶۷۹۹ میلیون تن برآورد شد که ۳۷۹۰۰ تن افزایش یافت.

تاکنون هیچ عامل تأثیرگذار دیگری در بازار ظاهر نشده است. هنوز باید دید که آیا تقاضای پایین دستی برای فولاد به اوج خود می‌رسد یا خیر. اما سود فعلی کارخانجات فولاد قابل قبول است که باعث افزایش اشتیاق کارخانه‌های فولاد برای تولید و همچنین تقاضای آنها برای سنگ آهن می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که قیمت سنگ آهن ممکن است در کوتاه مدت به نوسانات خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =