کد خبر 9985
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

فرار مالیاتی ۳۰۰ میلیارد تومانی با استفاده از کارت بازرگانی!

فرار مالیاتی ۳۰۰ میلیارد تومانی با استفاده از کارت بازرگانی!

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی یکی از راه‌های فرار مالیاتی را اعطای کارت بازرگانی به افراد فاقد صلاحیت عنوان کرد و گفت: حدود بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته از این طریق صورت گرفته است.

به گزارش آهن نیوز، موسی خلیل‌الهی؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ﺻﺪ ﻭ ﯾﮑﻤﯿﻦ ﻧﺸﺴﺖ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﮔﻔﺘﮕﻮﯼ ﺩﻭﻟﺖ ﻭ ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ اظهار کرد: اصولا برای صدور کارت بازرگانی باید عنوان تاجر که دارای شرایط خاصی است در نظر گرفته شود و قطعا باید اتاق بازرگانی برای اعطا و صدور کارت بازرگانی صلاحیت افراد را تایید کند.

وی یکی از راه‌های فرار مالیاتی را اعطای کارت بازرگانی به افراد فاقد صلاحیت عنوان کرد و ادامه داد: حدود بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته از این طریق صورت گرفته است.

خلیل‌الهی به نواقص قانون تسهیل صدور مجوز اشاره کرد و گفت: بعضی از قوانین کشور از روی احساسات تصویب شده که قانون «تسهیلات صدور مجوزها» از جمله آن‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه این نواقص مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت، خاطر نشان کرد: بر اساس این قانون هر شخص بیست ساله دارای دیپلم، بدون داشتن تجربه لازم در بخش تجارت خارجی و تجارت داخلی می‌تواند این کارت را دریافت کند بنابراین هر منطقی که موجبات این تسهیل‌گری در صدور کارت بازرگانی را ایجاد کرده است، قطعا توجه لازم به تسهیل‌گری در خصوص تجار شناسنامه‌دار را نداشته است.

به گزارش آهن نیوز تیر ماه امسال نیز برای یک شرکت فولادی(تولیدکننده انواع پروفیل و ورق‌های گالوانیزه) کیفر خواست صادر شده بود.

این شرکت با استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر دنبال اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل از آن برای فرار از پرداخت مالیات بود.

بیشتر بخوانید؛ 

این فروشندگان می‌توانند از خریدار، مالیات دریافت کنند

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد

انتهای پیام/

کد خبر 9985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =