کد خبر 10071
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

تغییرات قیمت نبشی در سال ۱۴۰۲؛ رشد ۶ هزار تومانی در اسفند

تغییرات قیمت نبشی در سال ۱۴۰۲؛ رشد ۶ هزار تومانی در اسفند

بررسی قیمت نبشی در سال ۱۴۰۲ نشان از نوسان قیمتی این محصول بین کانال ۲۷ تا ۲۹ هزار تومان را در یازده ماهه ابتدایی سال است؛ اما در اسفند ماه شاهد این بودیم که قیمت نبشی یک رشد 6 هزار تومانی نسبت به دی ماه داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، بررسی تغییرات قیمتی محصول نبشی در طول سال ۱۴۰۲ نشان از نوسان قیمتی این محصول به طور میانگین بین کانال ۲۷ تا ۲۹ هزار تومان را در یازده ماهه ابتدایی نشان می‌دهد.

اما قیمت نبشی در ماه اسفند سقف قیمتی خود را شکسته و وارد کانال ۳۱ هزار تومان شده است.

به طوری که امروز به عنوان نمونه نرخ نبشی ۴ با قیمت ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده معامله می‌شود.

جدول زیر تغییرات قیمتی نبشی را از اسفند ۱۴۰۱ تا اسفند ۱۴۰۲ نشان می‌دهد.

تاریخ  قیمت نبشی (ریال)
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۲۷۸,۰۰۰
۱۴۰۲/۰۱/۲۳ ۲۸۶,۰۰۰
۱۴۰۲/۰۲/۲۳ ۲۹۷,۰۰۰
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ۲۹۷,۰۰۰
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ۲۷۳,۰۰۰
۱۴۰۲/۰۵/۲۳ ۲۷۳,۰۰۰
۱۴۰۲/۰۶/۲۳ ۲۷۵,۰۰۰
۱۴۰۲/۰۷/۲۳ ۲۷۷,۰۰۰
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۲۶۵,۰۰۰
۱۴۰۲/۰۹/۲۳ ۲۵۵,۰۰۰
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۲۵۵,۰۰۰
۱۴۰۲/۱۱/۲۳ ۲۸۵,۰۰۰
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۳۱۰,۰۰۰

به گفته برخی فعالان بازار آهن دلیل افزایش قیمت این محصول در ماه انتهایی سال بیشتر به واسطه افزایش تقاضای شب عید که همه ساله رخ می‌دهد، بوده که در معاملات بورس کالا نیز این مسئله کاملا مشهود بوده و در هفته‌های اخیر با تقاضا و رقابت بالایی روبه رو شد. 

بدین ترتیب در معاملات دیروز که اخرین عرضه این محصول در سال ۱۴۰۲ بود، نبشی در تنوع بالا و از طرف شرکت‌های متعددی با تسویه هم نقدی و هم اعتباری عرضه شد و با حذف فقط ۶/۵ درصد حجم عرضه شده، مابقی با رقابت بالایی با میزان تقاضای ۲ هزار و ۹۷۸ تنی و رقابت ۲/۶ درصدی با قیمت ۲۵ هزار و ۱۳۱ تومان به فروش رفت. 

این مبلغ با احتساب ۹ درصد ارزش افزوده حدود ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان به دست می‌آید که با اضافه شدن هزینه حمل و سود بازرگانی در حال حاضر با قیمت ۳۱ هزار تومان در حال معامله است. 

نمودار زیر نوسان قیمتی محصول نبشی را در طول سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد:

تغییرات قیمت نبشی در سال ۱۴۰۲؛ رشد ۶ هزار تومانی در اسفند

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =