کد خبر 10304
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴

افزایش التهاب در بازار آهن و فولاد با رشد نرخ دلار/ افزایش ۲.۶۰۰ تومانی انواع ورق فولادی

افزایش التهاب در بازار آهن و فولاد با رشد نرخ دلار/ افزایش ۲.۶۰۰ تومانی انواع ورق فولادی

بازار آهن و فولاد تحت تاثیر التهاب در بازار دلار، دچار نوسانات افزایشی گسترده‌ای شده این درحالی است که به گفته فعالان، این بازار کشش افزایش قیمت بیش از این را ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ رشد تنش‌های سیاسی، فنر قیمت دلار را رها کرد و این اسکناس به سقف تارخی خود رسید طوری که نرخ دلار با عبور از سقف تاریخی خود به قیمت ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. 

بازار آهن و فولاد نیز تحت تاثیر این التهاب در بازار دلار، دچار نوسانات کاهشی و افزایشی مختلفی بوده و در برخی موارد نیز مبادی فروش از اعلام قیمت خودداری کردند. 

این درحالی است که به گفته فعالان، این بازار کشش افزایش قیمت بیش از این را ندارد و به علت افزایش افسارگسیخته محصولات فولادی در ماه‌های اخیر که همچنان نیز تحت تاثیر نرخ ارز ادامه دارد، تقاضا بیش از پیش کاهش پیدا کرده است. 

همچنی برخی شرکت‌های که در ابتدای روز تغییر قیمتی نسبت به روز شنبه نداشتند از نیمه‌های روز با صعود نرخ دلار، افزایش قیمتی اعمال کردند. 

از جمله میلگرد هشترود که در ابتدای روز با نرخ ثابت اعلام شد در میانه روز ۳۰۰ تومان افزایش اعلام کرد.

به همین ترتیب میلگرد سیرجان حدید جنوب با ۲۰۰ تومان، راد همدان با ۱۵۰ تومان، آذر فولاد امین با ۳۰۰ تومان، تیکمه داش با ۱۰۰ تومان و میلگرد ذوب و نورد کرمان با بیشترین افزایش به مبلغ ۱۰۰۰ تومان، رشد قیمتی در میانه روز داشتند. 

در مجموع امروز در بازار میلگرد، قیمت‌های پیشنهادی کف بازار از حول ۲۷ تا ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده شروع و رو به بالا بود، در حالیکه ابتدای فعالیت بازار امروز، حداقل کیلویی ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان این قیمت‌ها پایین‌تر بود.

همچنین قیمت روز تیرآهن نیز با نوسانات گسترده‌ای روبه رو شد طوری که تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بخش کیلوفروشی با  ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان کاهش در برخی سایزها و ۳۰۰ الی ۱۳۰۰ تومان افزایش در برخی دیگر نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز شنبه اعلام شد که لیست قیمتی آن به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۳۲۷۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۳۲۲۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۳۱۳۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۳۶۷۰۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۳۵۵۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۳۱۲۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۳۱۱۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۳۲۰۰۰   تومان

ورق‌های فولادی نیز به همین ترتیب نوسانات مختلفی را تجربه کردند طوریکه ورق سیاه فولاد مبارکه در برخی سایزها در بازار آزاد بین ۲۰۰ الی ۴.۳۰۰ تومان کاهش  و ۴۰۰ تا ۴.۶۰۰ تومان افزایش در دیگر سایزها داشت. به عنوان نمونه نیز نرخ سایز ۸ ورق سیاه این شرکت با عرضه ۱/۵ ۴۶ هزار و ۹۰۰ تومان و شیت ۶*۱.۵ با قیمت ۴۶ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شد. 

انواع ورق‌های پوشش دار مانند گالوانیزه، روغنی و رنگی نیز بین ۳۰۰ تا ۲.۶۰۰ تومان افزایش قیمت را داشتند. 

در بازار قوطی و پروفیل، نرخ قوطی و پروفیل تولید شده از ورق ضخامت ۲ میلیمتر مبارکه را حول و حوش کیلویی ۴۶ هزار تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده بود که افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای در  حدود کیلویی هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان را نسبت به هفته اول فروردبن ماه نشان می‌دهد.

در این میان نبشی و ناودانی تغییر قیمتی نداشتند و به ترتیب با میانگین قیمتی ۳۰ هزار تومان و ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان ثابت اعلام شدند .این محصولات امروز در بورس نیز عرضه داشتند و نرخ پایانی نبشی ۲۵ هزار و ۵۹۶ تومان و ناودانی با ۲۵ هزار و ۹۷۲ تومان بسته شد. 

انتهای خبر/ ف

کد خبر 10304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =