کد خبر 11386
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱

فوکا گوی سبقت فروش فولاد را از رقبا ربود / فغدیر جا ماند

فوکا گوی سبقت فروش فولاد را از رقبا ربود / فغدیر جا ماند

فروش فولادی‌ها در اردیبهشت ماه امسال ۲۲ درصد بیشتر از ماه مشابه در سال قبل بوده است. فوکا در اردیبهشت ماه امسال با رشد ۷۴ درصدی بیشترین افزایش فروش را در بین فولادسازان نسبت به عمکرد اردیبهشت ۱۴۰۲ خودش داشته است.

به گزارش آهن نیوز؛ فولاد را می‌توان اصلی‌ترین محصول صنعت فلزات اساسی در ایران دانست. ۱۷ شرکت‌ فولادی صنعت فلزات اساسی کشور در اردیبهشت ماه امسال ۵۸ هزار و ۸۸۳ میلیارد تومان فروش داشته است که با توجه به فروش ۴۸ هزار و ۱۸۹ میلیارد تومانی این صنعت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، رشد ۲۲ درصدی داشته است.

متوسط رشد عملکرد اردیبهشت امسال این ۱۷ شرکت به نسبت اردیبهشت ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۴.۵ درصد و به نسبت متوسط فروش ماهانه ۱۴۰۲ نزدیک به ۷.۳ درصد است.

در بین شرکت های فولادی بازار سهام، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲۶ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان بالاترین سهم را از بازار فولاد دارد و پس از آن شرکت‌های فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و فولاد کاوه جنوب کیش به ترتیب با فروش ۸ هزار و ۴۱۸ میلیارد تومانی، ۳ هزار و ۷۵۹ میلیارد تومانی و ۳ هزار و ۵۸۱ میلیارد تومانی قرار دارند.

030312

بیشترین افزایش فروش نسبت به اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به سهام فولاد کاویان با ۷۴ درصد رشد تعلق دارد و شرکت‌های فولاد خراسان، گروه صنعتی سپاهان و جهان فولاد سیرجان نیز به ترتیب با ۷۳ درصد، ۳۱ درصد و ۳۰ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بیشترین رشد فروش اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبته به متوسط فروش ماهانه ۱۴۰۲ نیز برای سهام فوکا با ۴۲ درصد افزایش به ثبت رسید. شرکت‌های فولاد امیرکبیر کاشان، جهان فولاد سیرجان و فولاد ارفع به ترتیب با ۴۱ درصد، ۳۸ درصد و ۳۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

بیشترین کاهش درآمد اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل به نماد فغدیر با منفی ۴۱ درصد رشد و پس از آن نیز به نمادهای فنورد، ذوب و ارفع تعلق گرفت. بیشترین کاهش درآمدزایی نیز به نسبت متوسط فروش ماهانه ۱۴۰۲ نیز به نمادهای فنورد، ذوب و کویر تعلق داشت که فنورد در این میان با ۴۵ درصد کاهش بیشترین افت را تجربه کرده است.

منبع: اکو ایران

انتهای پیام/z

کد خبر 11386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =