کد خبر 12
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

بازار آهن رو به ثبات

بازار آهن رو به ثبات

در پی نوسانات قیمتی بازار آهن و فولاد در هفته‌های اخیر، قیمت روزانه آهن‌آلات در غالب مبادی فروش حاکی از ثبات حداکثری نسبت به اوایل هفته بود.

به گزارش آهن‌نیوز؛ طبق بررسی‌های بعمل آمده در محدوده‌های قیمتی شرکت‌های فعال در بازار آهن و فولاد، روز گذشته تقریباً قیمت میلگرد آجدار در عمده شرکت‌ها با  نوسانات کاهشی در حول ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان بود که قیمت نهایی در کانال ۱۸ هزار تومانی محفوظ بود.

در بخش کیلوفروشی تیرآهن، قیمت روزانه تقریباً ثبات داشت و در بخش شاخه‌فروشی نیز جز افزایش جزئی در برخی شاخه‌ها، در سایر مبادی فروش بدون تغییر قیمت بود. قیمت روز ناودانی و نبشی، انواع ورق‌ها از جمله قیمت ورق استیل، قیمت ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی و... نیز فارغ از برخی نوسانات جزئی، در اکثر شرکت‌ها تغییری نداشت.

اما بخشی از بازار نیز در بخش قیمت پروفیل‌ها و انواع لوله‌های گازی، داربستی و ... به طور میانگین با افزایش ۳۰۰ الی ۴۰۰ تومانی روبه رو شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در بخش عرضه بورس کالا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری دو روز تأثیرگزار در بازار آهن و فولاد محسوب می‌شود چراکه احتمال دارد تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه تا حدود زیادی اوضاع بازار را شفاف‌تر کند و قیمت‌ها را در این حوزه به قیمت‌های واقعی نزدیک‌تر کند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد قیمت شمش ایران در بازارهای داخلی به کمتر از ۵۸۰ (دلار/تن) فوب نزول کرده و احتمالاً در ۱۰ روز آتی که بسیار حساس و مهم است، عوارض صادراتی این محصول به طور کلی حذف شود.

قابل ذکر است که امروز ۲۶۲ هزار و ۱۵۰ تُن شمش در بورس کالا عرضه خواهد شد که کف قیمتی آن ۱۵ هزار و ۶۴۱ تومان در نظر گرفته شده است که در مقایسه با آخرین عرضه حدود ۳۰ تومان کاهش داشته است.

این درحالی است که شمش بلوم حدود ۱۵ هزار و ۶۴۱ تومان در بازار داخلی عرضه می‌شود که برابر ۹۵ درصدی این نرخ این محصول روی قیمت صادراتی شمش ایران حدود ۵۹۰ دلار، حول کیلویی ۱۴ هزار تومان خواهد بود و به نظر می‌رسد حباب مثبت هزار تومان، حمایت بازارساز از تولیدکننده‌ها و به نوعی مانعی برای افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی باشد.

انتهای پیام/ پ.ف

کد خبر 12

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =