کد خبر 1300
۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

تحلیل روزانه بازار آهن داخلی/ بازار در حالت نیمه تعطیل

تحلیل روزانه بازار آهن داخلی/ بازار در حالت نیمه تعطیل

با توجه به حالت نیمه تعطیل در این هفته بازار آهن و فولاد روند نسبتا ثابتی داشتند، قیمت روز آهن‌آلات در غالب مبادی فروش بدون تغییر قیمت بود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، با توجه به حالت نیمه تعطیل در این هفته بازار آهن و فولاد روند نسبتا ثابتی داشتند، قیمت روز آهن‌آلات در غالب مبادی فروش بدون تغییر قیمت بود و عملا خرید و فروش چشمگیری نیز مشاهده نشد.

بر همین اساس به‌رغم هفته‌ نیمه تعطیل جاری، ممکن است قیمت پروفیل تا حدودی روند افزایشی خود را حفظ کند، زیرا استقبال از مواد اولیه عرضه شده در بورس کالای هفته گذشته احتمال افزایش قیمت پروفیل را تقویت می‌کند. ممکن است این روند تا تعدیل قیمت پروفیل و تناسب آن با نرخ مواد اولیه ادامه داشته باشد اما سایر محصولات فولادی روند ثابتی خواهند داشت.

همچنین بازارهای جهانی نیز تغییر چندانی در هفته جاری ندارند و با توجه به بازارهای روسیه و چین، نرخ محصولات فولادی در بازارهای جهانی نیز ثابت خواهد بود.

در ادامه گزارش بازارهای آهن و فولاد فعال در دراخل کشور ارائه شده است.

بازار آهن

 امروز در حالی که نرخ دلار با ۱۰۰ تومان افزایش به ۳۱ هزار ۶۰۰ تومان رسید، در بازار آهن شاهد ادامه توقف قیمت در تمامی مبادی فروش هستیم. خبرهای میدانی از بازار آهن نیز حاکی از ثبات قیمت در تمامی مبادی فروش مقاطع فولادی است و فروش محصولات در روز نیمه تعطیل بازار بدون تغییر قیمت به پابان رسید.

امروز در بازار آهن نرخ محصولات در تمامی بخش‌های میلگرد، نبشی، ناودانی، تیرآهن و پروفیل ثابت است.

بازار بورس

شاخص کل این بازار در زمان بسته شدن معاملات امروز ۶ هزار و ۲۶۲ واحد رشد داشت و به یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۴۴۸ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن تا پایان معاملات یک هزار و ۵۱۴ واحد افزایش یافت و در ارتفاع ۳۸۸ هزار و ۳۱ واحدی قرار گرفت.

شاخص فلزات اساسی با رشد ۳ هزار و ۴۷۴ واحدی، رقم ۹۵۳ هزار و ۶۶۸ واحد را نشان داد.

در عین حال نمادهای «فارس»، «خودرو»، «فولاد»، «شستا»، «وغدیر»، «شپنا» و «خساپا» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند.

علاوه بر این، نمادهای «فنوال»، «ختوقا»، «کالا»، «ورنا» و «بورس» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «غدشت»، «حپترو»، «سیلام»، «کگاز» و «غاذر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

بورس کالا

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد، می‌گوید: روش و مشی بورس چنان که در دنیا رایج است، در بورس کالای ایران اجرا نمی‌شود و با وجود آن که اتحادیه آهن و فولاد و فلزات، برای راه‌اندازی بورس فلزات تلاش زیادی کرد، اما اکنون در قیمت‌گذاری‌ها کنار گذاشته شد. 

امروز در تالار صنعتی بورس کالا ۳۴۱ هزار و ۱۱۰ تن محصول فولادی عرضه شد که شمش، ورق رنگی، ورق قلع اندودو ورق گالوانیزه G در تالار صنعتی و تختال C در تالار حراج باز مورد معامله قرار گرفت.

شمش بلوم با افزایش ۲٫۶ درصدی به میزان ۲۱۹ هزار و ۴۱۰ تن مورد عرضه قرار گرفت و قیمت آن ۱۲۶ هزار و ۸۰۴ ریال می‌باشد نشان می‌دهد تغییری زیادی نسبت به عرضه هفته گذشته نداشت.

همچنین تختال C، نزدیک به ۱۱ درصد افزایش حجم عرضه را رقم زد و با قیمت ۱۱۹ هزار و ۴۲۷ ریال به میزان ۱۰۲ هزار تن عرضه شد.

در همین حال، حجم عرضه ورق رنگی، ورق قلع اندود و ورق گالوانیزه G به ترتیب ۲ هزار، ۷۵۰ و ۱۶ هزار و ۹۵۰ تن می‌باشد که برای این ۳ محصول قیمت ۲۸۷ هزار و ۵۵۶، ۳۴۵ هزار و ۲۴۶ هزار و ۵۱۴ ریال در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =