کد خبر 1312
۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

معضلات معدن‌داری با ماشین‌آلات معدنی

معضلات معدن‌داری با ماشین‌آلات معدنی

دلیل ممنوعیت واردات ماشین‌آلات معدنی در کشور در سال ۹۷، به دلیل حمایت از تولید داخل بود اما وقتی که تولید داخل نتواند نیاز معدن‌داران را مرتفع کند باید واردات انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمد خدابخشی؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، گفت: یکی از مزیت‌های نسبی در حوزه انتخابیه من یعنی شهرستان الیگودرز معادن هستند و معدن‌داران مشکلاتشان برای دسترسی به ماشین آلات را به ما انتقال دادند. اساسی‌ترین مشکل ما این است که ماشین آلات معدن داران خیلی فرسوده شده و نیاز است که ماشین آلات آن‌ها مدرن یا تعمیر شود.

خدابخشی در ادامه بیان کرد؛ انتظار می‌رود که هر چه سریعتر مصوبه مجلس در خصوص تامین ماشین‌آلات مورد نیاز معادن اجرایی شود.

به گفته این مسئول، به سبب ممانعت‌هایی که بر اساس مقررات تنظیمی برای واردات ماشین‌آلات معدنی وجود دارد، قیمت این ماشین‌آلات بسیار بالاتر از قیمت‌های جهانی است. موضوع اصلی در حوزه ماشین‌آلات معدنی، امکان تامین است، لذا با ایجاد تسهیل در تامین این ماشین‌آلات، بسیاری از مسائل مدیریت می‌شود.

خدابخشی در پاسخ به این سوال که دلیل وضعیت ممنوعیت واردات ماشین‌آلات معدنی در کشور در سال ۹۷ چه بود گفت: به دلیل حمایت از تولید داخل این مصوبه وضع شد، ولی وقتی که تولید داخل نتواند نیاز معدن داران را مرتفع کند باید واردات انجام شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: معدن یکی از بخش‌های مهم اقتصاد کشور است و اگر مواد استخراجی از این معادن فرآوری شود ارزش افزوده بیشتری ایجاد می‌کند و در نتیجه اشتغال بیشتری در کشور تولید می‌شود و صادرات مواد معدنی نیز می‌تواند ارزآوری زیادی برای کشور داشته باشد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 1312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =